مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: به‌منظور رفع مشکل آب روستاهای تنگستان، انشعاب آب ۴۰۰ خانه باغ در این شهرستان قطع شد.
کد خبر: ۸۶۳۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹ 15 June 2020

عبدالحمید حمزه‌پور با اشاره به اقدامات انجام شده برای حل مشکل آب روستاهای تنگستان بیان کرد: حدود ۵ کیلومتر ازشبکه توزیع آب روستا‌های ساحلی تنگستان  و حدود ۶۰۰ متر از خط انتقال آب روستا‌های تنگستان نوسازی و اصلاح شده است.

وی افزود: برای حل بحران آب روستای گورک سادات یک دستگاه الکتروپمپ برای افزایش آب دهی و بهبود وضعیت هیدرولیکی خط انتقال آب روستا‌های ساحلی تنگستان نصب و راه اندازی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، نصب کنتور بر روی آب ورودی و خروجی مخزن را از دیگر برنامه‌ها عنوان و اضافه کرد: سه دستگاه تانکر آبرسانی برای افزایش ظرفیت آبرسانی سیار به روستا‌های نوار ساحلی تنگستان افزوده شده است.

قطع انشعاب ۴۰۰ انشعاب خانه باغ

وی نوسازی بخشی از خط انتقال آب در محدوده روستای دلارام و خط انتقال آب روستای خاییز را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: یکی از فعالیت‌های صورت گرفته برای تامین نیاز آب روستاییان  شهرستان تنگستان، قطع انشعاب آب خانه باغ‌ها بوده است که در این زمینه ۴۰۰ انشعاب خانه باغ قطع و انشعاب آب روستا‌های گورک‌ها تا شهر دلوار ساماندهی شد.

وی عنوان کرد: افزایش دِبی ورودی به مخزن ذخیره آب روستای رستمی هم از حدود ۳۰ لیتر در ثانیه به حدود ۴۰ لیتر در ثانیه رسید  و اکنون هر  ۴۸ ساعت یک بار آبرسانی به روستا‌های زیر پوشش مجتمع آبرسانی رستمی صورت می‌گیرد.

حمزه‌پور ادامه داد: در حال برنامه ریزی برای توزیع آب به‌صورت یک روز در میان هستیم.

وی بیان کرد:  نصب یک دستگاه الکتروپمپ دور متغیر برای بهبود توزیع از مخزن ذخیره آب روستای رستمی در دست اقدام است و در این زمینه اسناد مناقصه نوسازی خط انتقال خاییز حدفاصل دلوار تا بندر رستمی به طول سه کیلومتر با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال تهیه شده است.

راه‌اندازی چاه در خاییز

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از پیگیری برای راه‌اندازی چاه آب شماره ۲ خاییز خبر داد و بیان کرد: پیگیری برای کنترل و ساماندهی انشعاب‌های  غیر مجاز و مصارف خارج از الگو و نامتعارف در روستای خاییز و بنیون، و نوسازی خط انتقال آب از تاسیسات روستای انبارک تا جایینک به طول حدود ۱۵ کیلومتر در دست اقدام است.

وی افزود: ساماندهی حوضچه‌های ورودی ۱۳ روستای تنگستان و در صورت نیاز تجمیع انشعاب‎های مبادی ورودی روستا با نصب کنتور و فشارسنج از دیگر کارهای صورت گرفته است.

حمزه‌پور با بیان اینکه مناقصه عملیات اجرایی شبکه توزیع آب روستای بندر رستمی با اعتبار افزون بر ۵۰ میلیارد ریال برگزار می‌شود، عنوان کرد: اسناد و نقشه‌های اجرایی برای حل مشکلات آب روستا‌های خورشهاب، کری، بوالخیر و بندر عامری با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال تهیه شده است.

وی فراخوان برای انتخاب پیمانکار نوسازی اضطراری شبکه توزیع آب روستا‌های ساحلی به‌طول تقریبی حدود ۲۰ کیلومتر و برگزاری مناقصه آن با مشارکت دهیاری‌های این روستا‌ها با اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد ریال را از دیگر اقدام‌ها دانست.

ساخت ۲ دستگاه آب‌شیرین کن

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به مطالعه طرح جامع آبرسانی به روستا‌های نوار ساحلی تنگستان گفت: ایجاد دو دستگاه آب‌شیرین کن با ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در روستا‌های باشی و محمد عامری برای تامین آب منطقه ساحلی تنگستان در دست اقدام است.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار