مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: با هدف استانداردسازی بازارهای این استان، طرح طاها (‌طرح اجرای هماهنگ استاندارد) در استان بوشهر آغاز شد.
کد خبر: ۸۶۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵ 15 June 2020
اجرای طرح طاها در بازارهای استان بوشهر آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدرحیم بهره مند ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره اینکه در سال گذشته بیش از هفت هزار و 600 واحد صنفی سطح استان مورد کارشناسی طرح طاها قرار گرفت، اظهار داشت: در این طرح، اقلام و کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند، توسط کارشناسان استاندارد از واحدهای صنفی و مراکز فروش، خریداری و مورد سنجش مجدد استاندارد قرار می‌گیرند.

مدیرکل استاندارد بوشهر با بیان اینکه در این راستا، از واحدهای عرضه  محصولات سلولزی، بهداشتی، برق الکترونیک، شیمیایی، غذایی، مکانیک و ... بازدیدهایی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: این طرح در دو مرحله اجرا می‌شود که در مرحله نخست بازرسی ازمراکز عرضه برای بررسی کالاهای عرضه شده از نظر داشتن علامت استاندارد و صحت علامت استاندارد آنها انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: در مرحله دوم نیز، نمونه برداری محصولات مشمول استاندارد اجباری، انجام می‌شود که در این مرحله، کارشناسان، به مراکز عرضه مراجعه و با نمونه برداری از کالاهای پرمصرف و حساس که ارتباط بیشتری با سلامتی مردم دارند، آزمون این فرآورده‌ها در آزمایشگاه‌های استاندارد انجام و از کیفیت محصول اطمینان حاصل می‌کنند.

بهره مند یادآور شد: درصورتی که کالای آزمون شده با استاندارد مربوط مغایرت داشته باشد، موارد به اداره کل استاندارد استان و تولیدکننده کالا اعلام تا اقدام حقوقی علیه آن واحد صورت گیرد و با واحد صنفی عرضه کننده کالای غیراستاندارد اقدام قانونی لازم انجام شود.

مدیرکل استاندارد بوشهر افزود: اجرای طرح طاها در کشور اعتمادسازی به علامت استاندارد را بیشتر و باعث می‌شود کیفیت کالاهای عرضه شده در سطح کشور مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد.

وی با توضیح در خصوص روش اطمینان از اصالت استاندارد کالاها، گفت: همه محصولات مشمول رعایت استاندارد اجباری تولید داخل، ملزم به درج کد ۱۰ رقمی منحصر به فرد در زیر نشان استاندارد روی بسته‌بندی هستند.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر ادامه داد: با ارسال این کد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷، اطلاعاتی شامل نام واحد تولیدی، نام محصول، وضعیت پروانه کاربرد علامت استاندارد و تاریخ اعتبار آن به مصرف‌کننده اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار