کد خبر: ۸۶۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶ 22 June 2020
فرماندار گناوه خواستار تعطیلی یک هفته‌ای این شهرستان شد

گناوه – فرماندار گناوه به استاندار بوشهر پیشنهاد داد یک هفته این شهر  بلحاظ در معرض قرار گرفتن آسیب شدید بیماری کرونا تعطیل عمومی با ضمانت اجرایی قوی  شود.

غلامرضا مهرجو روز یکشنبه در ارتباط ویدیو کنفرانسی با استاندار بوشهر اظهارداشت: اگرچه رویکرد عمومی کاهش محدودیت ها  و بازگشایی است اما در شهرستان گناوه  اگر به سمت محدودیت های شدید یک هفته ای  با یک ضمات اجرایی و قوی برویم، بطور قطع  این پیک خطرناک را پشت سر گذاشته و  فشاری که بر کادر درمانی و پزشکی است برداشته خواهد شد.

وی گفت: این شهرستان در مرحله اول  پیک  بیماری کرونا بدلیل اعمال محدودیت‌های همه جانبه، کمترین موارد ابتلا به بیماری کرونا را  داشت اما  از نیمه دوم خرداد شاهد افزایش موارد ابتلا هستیم.

وی اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوعی که اکنون اتفاق افتاده افزایش موارد بستری و تکمیل ظرفیت بیمارستان این شهرستان است.

وی گفت: درحال حاضر تعداد ۲۶ بیمار و ۴ نفر در آی سی یو مبتلا به کرونا در بیمارستان های امیرالمومنین (ع) و سوانح و سوختگی چرومی به تفکیک بستری شدند و دیگر جایی برای بستری بیمار جدید وجود ندارد.

فرماندار گناوه ادامه داد:  از تعداد  ۳۷۷ بیمار مبتلا به کرونا شهرستان، حدود  ۹۴ نفر آنان کارکنان دولت و ۲۵ درصد کادردرمانی و پزشکی هستند که از چرخه خدمات خارج می‌شوند و اگر این روند ادامه داشته باشد  میزان مبتلایان افزایش یافته و امکان خدمت رسانی کادر درمانی به آنان سخت و دشوار و دسترسی نخواهند داشت.

وی بیان کرد: : ارایه آمار ابتلا شهرستان ها به تفکیک باید اعلام تا مردم در جریان قرار گیرند.

مهرجو گفت: تاخیر در اعلام نتایج نمونه گیری در  شیوع تاثیر داشته است زیراکه از زمان آغاز  آزمایش تا نتیجه یک پروسه ۴ تا ۵ روزه زمان می برد و فرد بخاطر اینکه اطمینانی از بیماری خود حاصل نکرده به راحتی در سطح شهر تردد می کند و رعایت موارد بهداشتی را نمی کند و و زمانی که نتیجه را دریافت می کند  دیگر انتقال ویروس را به دیگران به نحو کامل انجام داده است.

فرماندار گناوه یادآورشد: باتوجه به اینکه  موارد ابتلا در شهرستان افزایش یافته است ، ستاد مقابله با کرونا  تصمیاتی شامل استفاده الزامی مردم بر  زدن  ماسک در اماکن عمومی و دستگاه‌های اجرایی، محدودیت ها در آرامستان ها ، مسدودشدن سواحل و خاموشی روشنایی آن  و تعطیلی اماکن عرضه قلیان، زمین های چمن مصنوعی مصنوعی ورزشی و آرایشگاه‌های زنانه اتخاذ و اعمال کرده اما  با این وجود  هنوز شاهد شیوع بالای این بیماری هستیم.

وی افزود: باتوجه به اینکه برای مجموعه دولت در سطح کشور استان و شهرستان حفظ سلامت مردم یک اصل است ، باید  با تصمیم مناسب کمک کنیم از این وضعیت نگران کننده و  بسیار خطرناک عبور کنیم.

وی تصریح کرد:  امیدواریم تصمیات حضرتعالی (استاندار) که تاکنون در مقابله با کرونا  کارساز بوده  در این مقطع نیز  تصمیم کارسازی برای استان و شهرستان اتخاذ شود تا هم مردم  بدانند که  یک تصمیم قوی و موثری گرفته شده و مسئولان به سلامت آنان بی تفاوت نیستنتد و   هم  خدمتگزاران  مردم راحت تر پیگیر موارد باشند.

شهرستان گناوه با ۱۰۵ هزار نفرجمعیت در شمال استان بوشهر واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار