کد خبر: ۸۶۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷ 22 June 2020
۱۵۰۰ نفر از زندانیان استان بوشهر مهارت‌آموزی می‌شوند

بوشهر - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: هزار و ۵۰۰ نفر از زندانیان استان بوشهر مهارت‌آموزی می‌شوند.

عبدالمجید دراهکی عصر یکشنبه در نشست بررسی آموزش‌های مهارتی در زندان‌های استان بوشهر اظهار داشت: توسعه و تقویت مهارت‌آموزی در سطح استان بوشهر را به صورت ویژه دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی در بازگشت سالم زندانیان به زندگی نقش بسیار مهمی دارد اضافه کرد: نرخ بازگشت به زندان مددجویانی که تحت آموزش مهارتی در زندان قرار گرفته‌اند نزدیک به صفر است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به برنامه‌های امسال ویژه زندانیان بیان کرد: آموزش‌ها متناسب با فرصت‌های شغلی داخل زندان همچون خیاطی، صنایع ساختمان، تأسیسات، برق صنعتی و ساختمان، اتومکانیک ارائه می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهارت‌آموزی در رفع بیکاری افزود: علاوه بر زندانیان، سربازان وظیفه نیز تحت آموزش قرار می‌گیرند و امیدواریم این آموزش‌ها زمینه‌ساز اشتغال زایی برای این افراد باشد.

دراهکی خواستار توسعه بیش از پیش آموزش‌های مهارتی در سطح زندان‌های استان شد و ادامه داد: آموزش مهارتی می‌تواند به زندانیان هویت ببخشد چون رابطه تنگاتنگی با اشتغال آنان در بیرون دارد.

وی به برنامه ریزی جهت مهارت آموزی بیش از ۱۵۰۰ زندانی در سال جاری اشاره کرد و گفت: یک دوازدهم آموزش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به لحاظ نفر ساعت در زندان‌ها انجام می‌شود و باید این میزان توسعه یابد تا کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمتر شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار