گناوه - فرماندار دیلم استان بوشهر گفت: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا این شهرستان هرگونه مراسم عروسی و ترحیم که موجب تجمع و به خطر افتادن سلامت مردم شود ممنوع و تعطیل است و در صورت برگزاری با همکاری دستگاه قضایی برخورد و جمع‌آوری خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۵۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱ 22 June 2020

احمد دشتی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: رویکرد مسئولان بستن مغازه و تعطیلی اصناف نیست و مخالف این کار هستیم و بر این باوریم که در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم نیاز به تعطیلی نیست.

وی اظهارداشت: برای حفظ سلامتی مردم در صورت رعایت نکردن موازین بهداشتی و افزایش آمار بیماری کرونا در شهرستان تصمیم‌های جدی تری دراین زمینه اتخاذ خواهد شد.

دشتی گفت: اصناف و فروشگاه‌های بزرگی که محل تردد روزانه شهروندان است در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی اعم از ضدعفونی مستمر، اجرای طرح فاصله‌گذاری و بویژه استفاده از دستکش و ماسک بدون هیچگونه ملاحظه‌ای پلمپ خواهند شد.

دشتی بیان کرد: هیچگونه خدمات رسانی به مراجعه کنندگان بدون ماسک در بانک‌ها و ادارات شهرستان انجام نخواهد شد.

فرماندار دیلم افزود: همه مسیرهای ساحل مسدود، روشنایی ساحل و پارک‌های ساحلی خاموش و عرضه قلیان در قهوه خانه‌ها و سایر اماکن عمومی ممنوع است.

وی ادامه داد: حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی که تست کرونا دادند تا اعلام نتیجه قطعی در محل کار ضروری نیست و مدیران در این زمینه همکاری لازم انجام دهند.

دشتی گفت: افراد مبتلا به کووید ‌۱۹ باید به مدت ۱۴ روز در منزل قرنطیه باشند و در صورت رعایت نکردن طبق قانون با آنان برخورد خواهد شد.

فرماندار دیلم بیان کرد: شبکه بهداشت و درمان با همکاری پویش‌های مردمی نسبت به فرهنگ سازی استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت موازین بهداشتی به سلامت جامعه کمک کنند.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر واقع است و در چند هفته اخیر با سیر صعودی بیماری کرونا مواجه شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار