رئیس جهاد کشاورزی بوشهر:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پیش‌بینی می شود امسال، حمله ملخ‌ها به استان بوشهر زودتر از سال‌های قبل انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 31 August 2020

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پیش‌بینی می شود امسال، حمله ملخ‌ها به استان بوشهر زودتر از سال‌های قبل انجام می‌شود.

محمدتقی منوچهری در این گفت‌وگو اظهار کرد: در راستای مقابله با آفات کشاورزی در استان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و طرح‌های بزرگی در این راستا اجرا شده است.

وی یکی از آفات مهم عرصه کشاورزی استان بوشهر را آفت چوب‌خوار خرما عنوان کرد و ادامه داد: این آفت در استان خسارت گسترده‌ای به نخیلات در تنگستان و دشتستان زده است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته کنترل خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: یکی از آفت‌های مهمی که در دو سال اخیر تلاش گسترده‌ای برای مقابله با آن انجام شده است، آفت ملخ صحرایی است که همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اجرای عملیات مقابله با ملخ‌ها در سطح ۱۴۷ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر اضافه کرد: با تلاش صورت گرفته، این ملخ‌ها طی دو سال اخیر با کمترین خسارت‌ها در سطح استان بوشهر تحت کنترل بوده است.

منوچهری اضافه کرد: با بررسی‌های صورت گرفته، امسال شاهد حمله زودهنگام تر از سوی ملخ‌های صحرایی خواهیم بود و بر همین اساس، سموم مورد نیاز تهیه شده است و برای مقابله با آن آماده هستیم. 

 

منبع/ مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار