مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر درباره توزیع و مصرف دو سم تقلبی و بی‌کیفیت به کشاورزان این استان هشدار داد.
کد خبر: ۸۹۵۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸ 05 September 2020

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر درباره توزیع و مصرف دو سم تقلبی و بی‌کیفیت به کشاورزان این استان هشدار داد.

احمد سبحانی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: توزیع و مصرف سم سایپرمترین ۴۰% منتسب به شرکت کیمیاگوهر خاک با نام اگرولایف هند به دلیل تقلبی بودن و قارچ‌کُش فوزتیل آلومنیوم با نام تجاری آلین، با فرمولاسیون دبلیودی‌جی ۸۰ درصد برای کنترل سفیدک داخلی انگور به دلیل کیفیت پایین، ممنوع است.

او با اشاره به تفاوت‌های سم تقلبی سایپرمترین با نمونه اصلی، افزود: بسته بندی بطری اصلی به حجم ۵۰۰ سی سی است که هر کارتن حاوی ۲۰ عدد بطری از جنس آلومنیوم است، اما نمونه تقلبی در بسته بندی یک لیتری از جنس پلی اتیلن به تعداد هرکارتن حاوی ۱۰ بطری است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه محتوای بطری‌های سم تقلبی، سایپرمترین رقیق شده است،اظهارکرد: بطری سم اصلی دارای برچسب با کیفیت بالا و شرینگ است، اما نمونه تقلبی برچسب ناخوانا دارد و بدون شرینگ است.

سبحانی عنوان کرد: کشاورزان برای دریافت اطلاعات بیشتر به درگاه سازمان حفظ نباتات به نشانی www.ppo.ir مراجعه کنند.

 

منبع/باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار