فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر از تشکیل قرارگاه صنعت و معدن برای حل مشکلات صنایع استان با کمک بسیجیان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ 09 September 2020

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر از تشکیل قرارگاه صنعت و معدن برای حل مشکلات صنایع استان با کمک بسیجیان خبر داد.

سردار علی رزمجو فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در نشست قرارگاه صنعت و معدن نهضت جهش تولید استان بیان کرد: امروز ما در شرایط پیچیده اقتصادی هستیم به طوری که علاوه بر تحریم، ویروس کرونا نیز بر مسائل اقتصادی اثر گذاشته و این مساله سبب شده است تا معیشت مردم دچار مشکل شود.

او با اشاره به ضرورت جهش تولید در کشور، بوشهر را استانی با ظرفیّت‌های زیاد صنعتی عنوان کرد و افزود: این استان از نظر کارآفرینی، تولید قدرت اقتصادی و مؤلفه‌های جهش تولید به خوبی برخوردار است، اما آن‌چه در این زمینه مهم است این است که بتوانیم این توان را در خدمت جهش تولید به کار بگیریم.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر، راه‌اندازی بانک اطلاعات صنایع استان و مشخص کردن مشکلات آن‌ها به تفکیک هر واحد صنعتی، راه‌اندازی کارگروه ویژه حل مشکلات واحد‌های صنعتی، به کارگیری نخبگان و استادان و استفاده از نظر آن‌ها برای حل مشکلات واحد‌های صنعتی را از جمله مهم‌ترین اقداماتی عنوان کرد که لازم است قرارگاه صنعت و معدن استان با هدف تحقق جهش تولید انجام دهد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت استان بوشهر نیز گفت: سازمان بسیج مستضعفین برای تحقق شعار امسال یعنی جهش تولید، قرارگاهی با عنوان جهش تولید در سراسر کشور ایجاد کرده که در همین راستا قرارگاه صنعت و معدن در استان بوشهر تشکیل شده و قرار است به بررسی و حل مشکلات واحد‌های صنعتی و معدنی استان بپردازد.

محسن مشتاقی اظهار کرد: واحد‌های صنعتی مختلفی در استان بوشهر وجود دارند که بروز مشکلاتی در زمینه‌های گوناگون مانند مشکلات حقوقی، فنی، زیرساختی، مالی، بیمه‌ای، فناوری اطلاعات و موارد زیست محیطی باعث شده است تا جلوی تولید آن‌ها گرفته شده و یا روند تولید محصولات آن‌ها با کندی مواجه شود که برای حل مشکلات این واحد‌ها می‌توان از ظرفیت گسترده بسیج استفاده کرد.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر هم گفت: ۶۰۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان بوشهر داریم که از این تعداد، ۱۵۲ واحد فعالیتی ندارند و ۴۴۸ واحد مشغول به فعالیت هستند و حدود ۲۰ هزار نفر در این بخش فعالند.

حسن بحرینی بیان کرد: استان بوشهر در بخش معدن تا پایان سال ۹۸ دارای ۲۵۷ معدن بوده که از این تعداد، ۱۹۴ واحد فعال و ۸۳ واحد غیرفعال هستند و در این بخش نیز هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کارند.

 

منبع/باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار