معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با بارش نخستین باران پاییزی کشت گندم در سطح ۹۷ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی این استان آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۶۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸ 14 November 2020

خسرو عمرانی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این میزان ۱۵هزار و ۵۰۰ هکتار بصورت آبی و ۸۲ هزار هکتار نیز دیم کشت می‌شود.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود در صورت بارش مناسب و کافی ۱۴۰ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر برداشت شود.

عمرانی ادامه داد: امسال ۱۰هزار و ۶۰۰ تن بذر اصلاحی، بوجاری، ضدعفونی، کیسه گیری، اتیکت خورده و تائید شده با قیمت مصوب برای کشت گندم در مزرعه‌های آبی و دیم در استان بوشهر تامین است.

وی گفت: از تهیه بذرهای خود مصرفی و بدون نام و نشان از بازار خودداری کنند زیرا  این نوع بذرها اصلاح نشده و آلوده به علف‌های هرز و بیماری و عملکرد آنها پائین است و با اقلیم گرم و خشک استان بوشهر سازگاری ندارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تاکید کرد: این درحالی است که بذرهای بوجاری شده ناخالصی، علف‌ هرز و بیماری ندارند و متناسب با اقلیم گرم و خشک استان بوشهر تهیه شده‌است به همین دلیل کشاورزان از مراکز مورد تائید جهاد کشاورزی اقدام به تهیه بذرهای معتبر کنند.

عمرانی یادآور شد: به طور تقریبی متناسب با نیاز کشاورزان استان بوشهر بذر تامین شده‌است و در صورت وجود اقلیم مناسب و بارندگی خوب اگر کمبودی در زمینه تامین بذر وجود داشته باشد امکان تامین این نهاده از استان‌های همجوار وجود دارد.

وی تاکید کرد: کشاورزان به اندازه توصیه شده از بذرها استفاده کنند زیرا مصرف بیش از اندازه بذر باعث کاهش عملکرد می‌شود و برای داشتن عملکرد مناسب و کیفیت بهتر محصول از دستگاه کارنده و با عملیات مکانیزه استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار