رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با از سرگیری تولید در کارخانه سیمان دشتستان، مشکل کمبود سیمان در این استان برطرف شد.
کد خبر: ۹۱۸۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ 22 November 2020
سید حسین حسینی در جلسه بررسی روند تامین کالا‌های مورد نیاز مردم، یکی از مشکلات را تامین روغن خوراکی عنوان کرد و افزود: به سبب ترخیص نشدن محموله‌های مواد خام تولید روغن خوراکی در کشتی‌های پهلوگرفته در بنادر کشور، مشکل کمبود روغن در کشور ایجاد و با تصمیمات ستاد اقتصادی دولت زمینه ترخیص این محموله‌ها آغاز شد.
 
وی از ترخیص یک میلیون تن مواد خام تولید روغن خوراکی از بنادر کشور خبر داد و بیان کرد: روغن‌های خام ترخیصی به کارخانه‌های روغن‌سازی انتقال یافته که وضعیت تولید این کالا در هفته جاری به روال عادی بر می‌گردد.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اینکه توزیع روغن از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام می‌شود ادامه داد: تا کنون ۵۰ درصد سهمیه تخصیصی به استان بوشهر تحویل شده که مشکل کمبود روغن به‌زودی برطرف می‌شود.
 
وی به مشکل کمبود سیمان در هفته‌های اخیر نیز اشاره کرد و گفت: تعمیرات کارخانه سیمان دشتستان موجب کمبود این محصول در بازار شد.
 
حسینی بیان کرد: روزانه افزون بر ۱۱ هزار تن سیمان در استان تولید می‌شود که با وارد مدار شدن کارخانه سیمان دشتستان مشکل کمبود سیمان استان بوشهر برطرف شد.
 
وی نیاز روزانه استان به سیمان را ۳ هزار تن دانست و عنوان کرد: سالانه ۱۶.۸ میلیون تن سیمان و کلینکر تولیدی در استان بوشهر صادر می‌شود.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از فعالیت سه کارخانه ساروج کنگان،‌مند دشتی و سیمان دشتستان خبر داد و بیان کرد: بخش عمده‌ای از تولیدات این کارخانه‌ها به بازار عرضه می‌شود و تا زمانی‌که سیمان در بازار اشباع نشود، تولید کنندگان حق صادرات ندارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار