رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جم گفت: در پی تخریب بخشی از جنگل گلوبردکان بخش ریز این شهرستان به دست یکی از باغداران منطقه، از ادامه تصرف و تخریب جنگل جلوگیری شد.
کد خبر: ۹۱۸۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ 22 November 2020
محمد تقی محمدی بیان کرد: در پی تصرف بخشی از جنگل گلوبردکان بخش ریز شهرستان جم به دست یکی از باغ داران همجوار که با اعتراضات فعالان زیست محیطی و اجتماعی شهرستان مواجه شده بود به دادستانی شهرستان شکایت کردیم و بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب جم با حضور مالک باغ از محل بازدید کرد.
 
وی افزود: دهیاری روستای حسین آباد چند سکو زیر درختان بید موجود در این جنگل برای استفاده گردشگران ساخته است که مالک باغ تعدادی از درختان جنگلی را همراه با سکو‌های سیمانی جزء محدوده مستثنیات باغ خود قرار داده است و ادعای مالکیت دارد.
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جم ادامه داد: بنا به درخواست فعالان محیط زیست و اعتراض آنان در خصوص اینکه محدوده مورد نظر متعلق به جنگل است، بازپرس از مالک باغ خواسته است اسناد خود را برای اجرای حکم و همچنین استعلام کتبی از منابع طبیعی برای اثبات محدوده تصرف شده را ارائه دهد.
 
وی یادآور شد: در بازدید‌های قبلی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم، مالک باغ سه اصله نهال مرکبات را که در محدوده جنگل و خارج از محدوده تعیین شده کاشته بود، داوطلبانه جابه جا و حصار موجود را تخریب کرده بود.
 
محمدی تاکید کرد: برای پیشگیری از وقوع هر گونه آتش سوزی در جنگل گلوبردکان، به دهیار روستای حسین آباد برای انتقال شاخ و برگ درختان مرکبات و تنه نخل‌های متعلق به مالک باغ به جایگاه دفن زباله شهرداری‌ها اخطار کتبی داده شده و اگر پس از پایان مهلت داده شده ترتیب اثری داده نشود برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
 
وی گفت: تخریب جنگل و تصرف عدوانی آن بر اساس قوانین ممنوع و غیرقانونی است و محیط زیست از هرگونه تخریب و تصرف اکوسیستم‌های جنگلی جلوگیری می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار