رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از توزیع ۶۰۰ تن برنج وارداتی با قیمت ستاد تنظیم بازار خبر داد و گفت: برنج وارداتی به قیمت هرکیلو ۱۸۵۰۰ تومان در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف قرار گرفت.
کد خبر: ۹۲۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸ 29 November 2020

سیدحسین حسینی ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان بوشهر با تاکید بر نظارت مستمر بر قیمت کالا و اجناس در بازار اظهار داشت: بازرسی و نظارت بر قیمت اجناس به ویژه کالاهای اساسی همواره انجام می‌شود و در این راستا با متخلفان برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تامین کالاهای اساسی مردم برنامه‌های مهمی اجرا شده است گفت: برای تامین برنج مورد نیاز مردم با قیمت ستاد تنظیم بازار اقدامات مهمی انجام شده است که بر اساس ترخیص محموله‌های ترخیصی از گمرک بخشی به استان بوشهر اختصاص می‌یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از توزیع 600 تن برنج وارداتی با قیمت ستاد تنظیم بازار خبر داد و گفت: برنج وارداتی به قیمت هر کیلو 18 هزار و 500 تومان در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف قرار گرفته است و بسته‌های 10 کیلوگرمی با قیمت 185 هزار تومان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

حسینی، با اشاره به تامین شکر به قیمت مصوب افزود: در این راستا شکر با قیمت 8700 تومان برای هر کیلوگرم از طریق مراکز عرضه به ویژه فروشگاه‌‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌ها توزیع می‌شود.

وی، با اشاره به تامین روغن مورد نیاز مردم خاطر نشان کرد: علاوه بر تامین روغن مورد نیاز مردم، 600 تن روغن واحدهای صنف صنعت با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار تامین و توزیع شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر هم با تاکید بر تشدید نظارت و بازرسی بر قیمت کالا و اجناس اظهار داشت: مقابله با گران‌فروشی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و تامین کالا و اجناس مورد نیاز مردم با قیمت مصوب مورد توجه قرار دارد.

سعید زرین‌فر، با اشاره به تامین نهاده‌های دامی واحدهای مرغداری استان بوشهر افزود: تمامی واحدهای مرغداری استان بوشهر نهاده‌های دامی مورد نیاز خود را از طریق سامانه بازارگاه تامین کرده‌اند و بر این اساس روند قیمت گوشت مرغ در بازارهای استان بوشهر روند کاهشی یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه قیمت گوشت مرغ تا روزهای آینده به حالت عادی بر می‌گردد تاکید کرد: برخورد قاطع با گران‌فروشان باید در دستور کار تعزیرات حکومتی، سازمان صمت، جهاد کشاورزی و بخش‌های نظارتی و بازرسی استان بوشهر قرار بگیرد.

زرین‌فر با بیان اینکه تامین کالاهای اساسی با قیمت مصوب رو به بهبود است تاکید کرد: ذخیره سازی استراتژیک گوشت مرغ، میوه و دیگر کالاهای اساسی باید مورد توجه ویژه قرار داشته باشد.

وی با تاکید توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد سردخانه افزود: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه سردخانه‌ها باید تقویت شود و در این راستا حمایت‌های ویژه از سرمایه‌گذاران انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به تولید گوجه فرنگی در اراضی کشاورزی استان خاطر نشان کرد: قیمت این محصول متعادل‌تر می‌شود ولی در زمان اوج برداشت گوجه فرنگی در فصل زمستان و حجم زیاد تولید گوجه‌فرنگی باید اقدامات لازم مورد توجه قرار بگیرد.

زرین‌فر توسعه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی را یکی از ضروریات دانست و بیان کرد: استان بوشهر در تولید انواع محصولات کشاورزی از جایگاه مهمی برخوردار است که توسعه صنایع تبدیلی، سردخانه، و کارگاه‌های فرآورش از جمله در تولید محصول گوجه‌فرنگی در اولویت قرار دارد.

وی از افزایش ظرفیت سردخانه‌های استان بوشهر خبر داد و تاکید کرد: توسعه انبارها، سردخانه‌ها و صنایع تبدیلی یکی از اولویت‌های مهم استان بوشهر است که سرمایه‌گذاران مورد حمایت قرار بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار