رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بر اساس آمار موجود میزان ماسک تولیدی در استان مازاد نیاز استان است و مشکلی در زمینه تولید ماسک وجود ندارد.
کد خبر: ۹۲۰۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷ 01 December 2020
 سید حسین حسینی بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کووید-۱۹ در کشور و استان بوشهر افرادی اقدام به سرمایه‌گذارای در زمینه تولید ماسک سه لایه کردند.

او افزود: اکنون پروانه بهره‌ برداری برای ۴ واحد صنعتی تولید ماسک در استان بوشهر صادر شده است و این واحد‌های صنعتی مشغول فعالیت هستند البته پروانه بهره‌برداری برای چند واحد تولیدی دیگر در روز‌های آینده صادر می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود میزان ماسک تولیدی در استان بوشهر مازاد نیاز استان است و مشکلی در زمینه تولید ماسک در استان بوشهر وجود ندراد.

حسینی عنوان کرد: بخشی از نیاز واحد‌های تولیدی ماسک به پارچه، اسپانباندو متبلون با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت صمت، معاونت غذا و دارو وزارت بهدات و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان تامین شده است.

او ادامه داد: ماسک‌های تولید شده در واحد‌های تولیدی استان بوشهر در فروشگاه‌های منتخب و داروخانه‌ها عرضه می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در حال حاضر ورود انواع ماسک خارجی به غیرقانونی است چرا که ظرفیت لازم برای برطرف کردن نیاز در کشور وجود دارد. گمرکات نیز موظفند از ورود ماسک جلوگیری کنند.

حسینی بیان کرد: ماسک کالای سلامت محور است و واحد‌های تولید ماسک استان بوشهر علاوه بر داشتن تاییدیه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، پروانه ساخت و بهره‌برداری دارند.

او تاکید کرد: بخشی از ماسک‌های خارجی موجود در بازار مربوط به زمانی است که کشور با کمبود ماسک رو‌به‌رو بود و واردات در آن زمان آزاد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: اکنون سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاونت غذا و دارو بر مراکز عرضه نظارت دارد و درصورت مشاهده هر گونه بی‌قانونی تذکرات لازم را می‌دهد.

حسینی افزود: تاکنون گزارشی در خصوص واردات ماسک به شکل غیررسمی و به شکل کالای همراه ملوان از بنادر استان داده نشده است.

او گفت: قیمت مصوب ماسک ۱۳۰۰ تومان است و حتی برخی واحد‌های تولید اعلام کرده‌اند آمادگی عرضه با نرخ پایین‌تر در حجم بالاتر را دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تاکید کرد: ماسک‌های تولید شده در استان همه استاندارد‌های لازم را دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار