مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر از آغاز عملیات ساختمانی واحدهای آسیب‌دیده از سیل استان بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا تعمیر و بازسازی یک‌هزار و ۴۱۰واحد مسکونی در نقاط سیل‌زده استان بوشهر آغاز شد.
کد خبر: ۹۲۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳ 19 December 2020

بارندگی‌های سیل‌آسا در نیمه‌های ماه آذر سبب بروز خسارت به زیرساخت‌های شهری، روستایی، اراضی کشاورزی، واحدهای تجاری و مسکونی در شهرستان‌های دیلم، گناوه و دشستستان شد.

بر اساس آمارهای موجود در مدت 2 ساعت حداکثر 160 میلیمتر بارش باران در وحدتیه دشتستان ثبت شد و این در حالی است که متوسط بارش سالانه باران در استان بوشهر 256 میلیمتر است و در مدت 2 ساعت بیش از 65 درصد بارش‌های سالانه محقق شد و این مهم جاری شدن سیل به همراه داشت.

بارش باران شدید در 16 آذر در استان بوشهر سبب وارد شدن خسارت به برخی زیرساخت‌ها از جمله واحدهای مسکونی، تجاری، اراضی کشاورزی، طرح‌های راهسازی، برق‌رسانی و آبرسانی شد که در این راستا هیئت دولت برای جبران خسارت، تسهیلات و اعتباراتی مصوب کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به بررسی میزان خسارات به واحدهای مسکونی و تجاری در پی وقوع سیل 16 آذر اظهار داشت: برای ارزیابی میزان خسارت 20 تیم به شهرستان‌های دشتستان، گناوه و دیلم اعزام شد.

حمید حیدری بریدی از خسارت به بیش از یک‌هزار 400 واحد مسکونی و تجاری خبر داد و بیان کرد: در این راستا به معیشت یک‌هزار و 650 خانواده و 258 میلیارد ریال به زیر بخش‌های عمران روستایی استان بوشهر خسارت وارد شد.

وی از آغاز بازسازی واحدهای خسارت دیده از سیل خبر داد و تاکید کرد: با آغاز روند بازسازی مناطق سیل‌زده استان بوشهر و استقرار ستادهای بازسازی در منطقه سیل‌زده و همچنین اتمام ارزیابی‌های اولیه از واحد‌های آسیب دیده کار ثبت ارزیابی‌ها در سامانه پایش بازسازی و تشکیل پرونده آغاز شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر تصریح کرد: با تعامل مردم و همکاری مسئولان محلی و کار آواربرداری و عملیات ساختمانی واحدهای آسیب دیده از سیل در دشتستان کلید خورد.

حیدری افزود: در این راستا تعمیر و بازسازی یک‌هزار و 410 واحد مسکونی در نقاط سیل‌زده استان بوشهر آغاز شده است.

وی با بیان اینکه کار تشکیل پرونده در شش حوزه برازجان، وحدتیه، شبانکاره، آبپخش، گناوه و دیلم تاکنون به 500 فقره رسیده گفت: ان‌شاءالله در روزهای آینده این موضوع به اتمام خواهد رسید و روند پرداخت کمک‌های بلاعوض معیشتی آغاز می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر اقدامات انجام شده در بازسازی مناطق سیل‌زده 3 شهرستان دشتستان، گناوه و دیلم را مورد ارزیابی قرار داد و تصریح کرد: ثبت ارزیابی‌ها در سامانه پایش شامل یک‌هزار 410 واحد احداثی، تعمیری، سالم و تجاری، تشکیل پرونده، آواربرداری، آماده سازی زمین و مخلوط ریزی، گچ‌ریزی و تهیه نقشه تیپ از جمله فعالیت‌های انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار