نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه امروز از آنچه که در حوزه درمان استان بوشهر وجود دارد راضی نیستم و مردم هیچ اطمینانی به سیستم درمان ما ندارند.
کد خبر: ۹۲۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶ 20 December 2020

عبدالکریم جمیری پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری بوشهر اظهار داشت: در شرایط خاص کرونایی که مردم دچار آسیب جدی شده‌اند کادر درمان حقیقتاً جهاد کردند و نشان دادند که در مواقع بحران و خطر پای کار مردم ایستاده‌اند.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کادر پزشکی و پرستاری به خوبی از این آزمون برآمده‌اند، اظهار کرد: در بین کادر درمانی پرستاران از یک همت والاتر و از یک زحمت طاقت فرساتر برخوردارند، سخت‌ترین مأموریت در عرصه درمان در بدترین حالات یک بیمار را پرستار بر عهده می‌گیرد و با تلاش خود امید به زندگی را در آن زنده نگه می‌دارد.

جمیری گفت: با تمام وجود از زحمات کادر درمان صمیمانه تشکر می‌کنم و به روح شهیدان جلیل القدری که در میدان جهاد سلامت تا پای جان ایستادند درود می‌فرستم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کادر درمان تا شکست این ویروس منحوس تسلیم نخواهند شد خاطر نشان کرد: امیدواریم که مردم ما همانند ادوار گذشته با تلاش خود و با قطع کردن زنجیره‌های ارتباط و انتقال این ویروس به مجموعه کادر درمان نیز کمک کنند و بتوانیم هماهنگ با هم شرایط مناسب‌تری را رقم بزنیم.

وی با اشاره به مشکلات پرستاران و کادر درمان گفت: بر خلاف این که پرستاری جزء مشاغل سخت و زیان آور است اما در استان بوشهر قوانین آن برای بیشتر پرستاران اجرا نمی‌شود.

جمیری افزود: نباید در شرایطی که بیشتر فشار ناشی از بیماری کرونا بر دوش پرستاران قرار گرفته است شاهد گلایه و نارضایتی‌های قشر زحمتکش از عدم پرداخت حق و حقوق قانونی‌شان باشیم.

وی دانشگاه علوم پزشکی استان را ملزم به پیگیری و پرداخت حقوق و معوقات کادر درمان دانست و ادامه داد: متاسفانه امروز از آنچه که در حوزه درمان استان بوشهر وجود دارد راضی نیستم و مردم هیچ اطمینانی به سیستم درمان ما ندارند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: امکانات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بوشهر اصلاً درخور شأن مردم شریف این استان که بیشترین درآمد سرانه تولید کشور را دارد نیست، بنده از این رنج می‌برم که شخصی در بیمارستان برای نبود تجهیزات و یا ضعف مدیریت ما جان خود را از دست بدهد.

جمیری بخشی از مسائل و مشکلات حوزه درمان را به دلیل کمبود منابع مالی و بخش عمده‌ای را به دلیل عدم پیگیری‌های مدیران دانست و اذعان کرد: اگر مدیران حوزه درمان استان پیگیری بیشتر و بهتری در مرکز کشور داشتند قطعاً امکانات بیشتری را برای استان بدست می‌آوردند.

وی با بیان اینکه زیبنده شبکه بهداشت و درمان استفاده از نیروهای موقت و شرکتی نیست اظهار داشت: باید راه حل‌هایی اتخاذ گردد تا در حوزه درمان ضمن تبدیل وضعیت نیروهای موقت، از نیروهای کارآزموده و متخصص استفاده شود.

گفتنی است اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری بوشهر نیز در این نشست درخصوص مشکلات جامعه پرستاری استان از جمله عدم پرداخت معوقات و اضافه کاری پرستاران و عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری صحبت کردند.

در پایان این نشست به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اهدای لوح از زحمات و تلاش‌های پرستاران استان قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار