مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به اینکه "حدود ۱۷میلیون تن کالا از طریق گمرکات استان صادر و وارد کشور شده است" گفت: ۳۳۰هزار تن آن کالاهای وارداتی و یک‌‌سوم این محموله‌ها کالاهای اساسی بوده است.
کد خبر: ۹۲۵۶۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶ 20 December 2020

بهروز قره‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه ترخیص کالا در گمرکات استان بوشهر تسریع یافته است اظهار داشت: در نقاط ساحلی استان بوشهر گمرک مستقر است و خدمات لازم به بازرگانان در صادرات و واردات کالا ارائه می‌دهد.

وی به محموله‌های صادراتی و وارداتی در 8 ماه امسال پرداخت و بیان کرد: در این مدت حدود 17 میلیون تن کالا از طریق گمرکات استان بوشهر صادر و وارد کشور شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر ارزش کالاهای صادراتی و وارداتی در 8 ماه امسال در گمرکات استان بوشهر را 4.4 میلیارد دلار دانست و گفت: از این میزان کالاهای صادراتی و وارداتی، 16 میلیون و 620 تن آن کالاهای صادراتی است.

قره‌بیگی ارزش کالاهای صادراتی در 8 ماه امسال را 3 میلیارد و 750 میلیون دلار دانست و تصریح کرد: عمده کالاهای صادراتی محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، آبزیان، سبزیجات و صیفی‌جات است.

وی، به واردات کالا پرداخت و افزود: در این مدت 330 هزار تن کالا از طریق گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده که سوم آن کالاهای اساسی است.

مدیرکل گمرک بوشهر ارزش محموله‌های وارداتی را 710 میلیون دلار دانست و خاطرنشان کرد: این کالاها شامل برنج، ذرت خوراکی، عدس، چای، تخمه آفتابگردان، کنجد، انواع لاستیک خودرو، اجزای و قطعات دستگاه‌های خط تولید است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار