تابناک- امامان جمعه مراکز شهرستان های استان بوشهر بر حفظ ارتقای علمی و دفاعی کشور،پوشالی بودن دموکراسی در امریکا، حل مشکلات اقتصادی ،قدردانی از تلاش کادر درمانی و محققان داخلی در ساخت واکسن کرونا و اهتمام در بزرگداشت ایام فاطمیه تاکید کردند.
کد خبر: ۹۳۰۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ 08 January 2021

بوشهر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: آمریکا امروز در یک رسوایی بزرگ در عرصه دموکراسی و انتخابات قرار دارد .

به گزارش تابناک، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در پیام آدینه خود افزود: اتفاقات اخیر رخ داده در امریکا  نشان می‌دهد این کشور در چه شرایطی دروغین، پوشالی و مردم فریب قرار دارد.

وی یادآورشد: عادی سازی روابط و تحرک‌های اخیر رژیم نامشروع صهیونیستی با حمایت آمریکا در منطقه خلیج فارس توطئه‌ای حساب شده برای حفظ قدرت آمریکا در منطقه، ارتقای سطح صیانت از رژیم صهیونیستی و ایجاد خط تهدید برای ایران و محور مقاومت است که امید می‌رود این توطئه نیز همانند دیگر اندیشه‌ها و عملیات‌های شیطانی آنان به شکست انجامد.

امام جمعه بوشهر اظهارداشت:اگر اقتدار علمی و دفاعی کشور حفظ نشود دشمنان اندیشه تجاوز به کشور را در سر خواهند پروراند و این کار را خواهند کرد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سالروز قیام ۱۹ دی ماه اضافه کرد: هیچگاه وقایع مهم تاریخی یک کشور نباید فراموش شود و باید در اوج بماند زیرا دشمنان آن را تحریف و پیام واقعی آن را از بین می‌برند.

صفایی بوشهری یادآور شد: در مساله برجام باید طرف مقابل تعهدات خود را اجرا کند و هر مقدار آنان تعهدات خود را اجرا کنند ما نیز انجام دهیم .

وی گفت: تاکنون آنان به تعهدات خود عمل نکرده اند به همین دلیل کاهش سطح تعهدات ایران در برجام مورد تایید است و هیچ اصراری نباید به ورود آمریکا به آن باشد، چون استکبار جهانی خود دچار بحران در همه شکل‌های اجتماعی و اقتصادی است.

صفایی بوشهری گفت: دولت جوان انقلابی منافاتی با استفاده از نیروهای مجرب و توانمند ندارد و هرجا به مقتضای خود باید از نیروهای مفید استفاده کرد و نمونه آن شهید بزرگوار سلیمانی است.

وی با تشکر از تلاش‌های کادر درمان و تولید کنندگان واکسن ضد ویروس کرونا افزود:با مناسب شدن وضعیت سلامتی و کاهش موارد ویروس کرونا پیشنهاد برگزاری نماز جمعه از طرف مسئولان و به تقاضای مردم موجب اقامه این فریضه در بیشتر نقاط ایران و استان بوشهر شد که این موجب شکرگزاری به درگاه احدیت است.

وی افزود: مسئولان در استان بوشهر با جدیت کامل در راستای حفظ دستورالعمل‌های بهداشت و با انجام مراقبت‌های ویژه زمینه برگزاری این فریضه الهی را فراهم کنند تا همگان از این نعمت عبادی - سیاسی بهره‌مند شوند.

امام جمعه بوشهر گفت: گرانی‌ کالا و اجاره‌ بهای بالای منزل شرایط زندگی و معیشت مردم را سخت و دشوار کرده است.

صفایی بوشهری افزود: در این شرایط نامطلوب شیوع ویروس کرونا با کنترل قیمت‌ها و ارائه کافی کالاهای مورد نیاز جامعه، فشار اقتصادی وارد شده بر مردم کاهش یابد.

وی با اشاره به سالروز  رحلت حضرت فاطمه زهرا (س) اضافه کرد: از همه نهادهای دینی و فرهنگی تقاضا دارم با مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم فاطمیه را برگزار کنند و سجایا و هدایت‌های آن بانوی آسمانی را تبیین کنند.

کنگان

امام جمعه موقت کنگان گفت: : تحقق منویات رهبر معظم انقلاب راه گشای مشکلات کشور است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مهدی حیدری در اجتماع نمازگزاران این شهر با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب به مناسبت قیام ۱۹ دی افزود: گام برداشتن در راستای تحقق فرمایش های حکیمانه رهبر معظم انقلاب می‌تواند زمینه را برای حل مشکلات فراهم و زمینه توسعه و تعالی جامعه را مهیا کند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص تحریم‌ها ، بر ضرورت خاتمه دادن جبهه غرب به حرکت‌های خباثت آمیزش در قبال جمهوری اسلامی،  بر ضرورت تقویت ارتباط و حمایت از کشورهای دوست با جمهوری اسلامی و در حوزه دفاعی بر ضرورت تقویت بنیه دفاعی کشور تاکید کرد.

حیدری با تسلیت سالروز حادثه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی به تلاش مذبوحانه آمریکا در فتنه ۸۸ و مانند آن در چند دهه گذشته اشاره کرد و گفت: اکنون این رژیم جنایتکار آمریکاست که خود دچار مشکل و فروپاشی از درون شده است و رژیمی که مدام دنبال اخلال در نظام های مختلف دنیا از جمله ایران بود اکنون خود گرفتار جنگ داخلی شده است.

وی با تحسین و تبریک ساخت واکسن ایرانی ضد کرونا گفت: ایجاد تمدن نوین اسلامی وظیفه و مطالبه مهم رهبر معظم انقلاب از همگان است.

امام جمعه موقت کنگان با اشاره به شاخص‌ مهم اخلاص عنوان کرد: رمز محبوبیت شخصیت‌های بزرگی مانند امام (ره)، رهبر معظم انقلاب، علامه مصباح یزدی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خدا محوری، خداباوری و اخلاص در راه خدا بوده و هست.

اهرم

امام جمعه اهرم گفت: ارتحال مجاهد مصباح یزدی برای حوزه علمیه مصیبت بزرگی بود و حضور انقلابی مصباح یزدی در همه میدانهای  که اساس نیازمی شد حقا کم نظیر بود.

حجت الاسلام حبیب پهلوزاده افزود: مصباح یزدی با بصیرت کم نظیر چراغ هدایت جریان انقلاب بود و بعنوان عقبه تئوریک و نظریه پرداز نظام بود اما بعضی‌ها در همین لباس مقدس آب را به آسیاب دشمن می‌ریزند و از روی غفلت بحث حکومت دینی و اسلام منهای روحانیت دارند پیش می‌روند وعمل می کنند.

وی اضافه کرد: قیام مردم قم در ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶ شروعی  برای بنای رفیع و مستحکم و زیر بنای نظام انقلاب اسلامی که حفظ و حراست این نظام نیز قم خواهد بود.

پهلوزاده افزود: کجایند بیینند ابرقدرتی که کعبه آمال  خیلی از افراد بود، بالاترین شخصیت نظام آن کشور در مقابل  لیبرال دموکراسی قد برافراشته و خودشان می گویند عصر پس از آمریکا شروع شده است.

گناوه

امام جمعه موقت گناوه گفت: قیام حماسی ۱۹ دی ۱۳۵۶ روحانیون و مردم قم زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مصطفی آشناگر در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر گناوه افزود: به فرموده رهبرمعظم انقلاب ، حماسه ۱۹ دی اولین ضربه تبر ابراهیمی بر بت بزرگ آمریکا بود که تداوم یافت و منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد و باید این قیام مردمی زنده بماند.

وی اظهارکرد: همانند بشارت  امام (ره) مبنی بر فروپاشی شوروی، رهبر معظم انقلاب نیز وعده داد که  شاهد فروپاشی نظام جنایتکار آمریکا خواهیم بود و هم اینک شاهد آن هستیم.

امام جمعه موقت گناوه  با گرامیداشت یاد آیت الله مصباح یزدی، گفت: این شخصیت ، متفکر و گوهری فرزانه بود و عمر خود را وقف خدمت به اسلام و انقلاب و دفاع از ولایت کرد.

وی افزود: این عالم بزرگوار و نستوه در همه عرصه های انقلاب هرگاه نیاز به ایشان بود حضور می یافت و در این راستا زخم زبان‌ها تحمل کرد و سرانجام پس از عمری جهاد چشم از جهان فروبست.

امام جمعه موقت گناوه به سخنرانی روز جاری رهبرمعظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب سخنان بسیار مهمی در خصوص تقدیر و تشکر از امت اسلامی جهت گرامیداشت سالروز شهادت سردار شهید سلیمانی و فقدان دو چهره علمی شهید هسته ای  فخری زاده و علامه مصباح یزدی،مسایل روز کشور و جهان ایراد کردند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار