نماینده دشتستان خبرداد:
تابناک-پیگیری و رایزنی ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان درمجلس شورای اسلامی نتیجه دادو شورای نگهبان به عبارت معکوس درآمد سرانه در طرح احکام بودجه ایراد گرفت.
کد خبر: ۹۳۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷ 10 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک،نمایندگان مجلس شورای اسلامی آذرماه امسال طرحی را تصویب کردند که بر اساس بند هفت این طرح دولت را مکلف کردند در تنظیم و تصویب لایحه بودجه سنواتی، توزیع عادلانه بودجه استان‌ها از محل منابع بودجه عمومی، عوارض و مالیات بر ارزش افزوده بر اساس شاخص‌های جمعیت، محرومیت، معکوس درآمد سرانه، نرخ بیکاری و همچنین لحاظ مساحت در توزیع اعتبارات داخل استان مدنظر قرار دهد.

وجود شاخص معکوس درآمد سرانه در این بند باعث شد تا نماینده دشتستان ۲۳ آذر بر علیه این بند در صحن مجلس نطق و اعلام مخالفت کند.

علی‌رغم مخالفت نماینده دشتستان و در پی تصویب این طرح، نماینده دشتستان خبر داده بود که از همه ظرفیت‌ها برای اصلاح این طرح استفاده خواهد کرد و مجمع نمایندگان استان بوشهر نیز در نامه‌ای به شورای نگهبان با ذکر دلایلی برای ناعادلانه بودن این طرح و اجحاف در حق استان‌هایی چون بوشهر، خواستار اصلاح این شاخص شده بودند.

 کمتر از یک ماه از تصویب این طرح در مجلس، صبح امروز دکتر ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در توییتی نوشت:

پس از ارائه مستندات حقوقی و منطقی، شورای نگهبان به ماده ۷ طرح اصلاح ساختار بودجه (عبارت #معکوس درآمدسرانه) ایراد گرفت. با این حساب حق استان‌های نفت‌خیز در #بودجه محفوظ خواهد ماند.

شورای نگهبان به عبارت معکوس درآمد سرانه در طرح احکام بودجه ایراد گرفت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار