استاندار بوشهر مطرح کرد:
تابناک-استاندار بوشهر گفت: فرمانداران و روسای شبکه‌های بهداشت و درمان در شهرستان‌ها برای جلوگیری از تجمعات در آیین‌های تشییع و تدفین با هیچ‌کس تعارف نکنند و موضوع را از طریق دستگاه قضا پیگیری کنند.
کد خبر: ۹۳۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴ 11 January 2021

به گزارش تابناک،عبدالکریم گراوند در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: در حال حاضر ۸ شهرستان استان در وضعیت آبی و دو شهرستان تنگستان و جم در وضعیت زرد هستند و بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی طی ۲۰ روز گذشته کمتر از ۷ روز، فوتی ناشی از کرونا داشتیم.

وی بیان کرد: کوچکترین غفلت از وضعیت بیماری کرونا ما را وارد سیر صعودی ابتلا به کرونا می کند، مردم بالاترین تاثیر در کنترل بیماری کرونا در استان داشتند و انتظار داریم این روند و رعایت پروتکل ها ازسوی مردم همچنان ادامه داشته باشد.

استاندار بوشهر افزود: ما در برابر جان مردم مسئول هستیم و این ویروس در هیچ شرایطی قابل اغماض و چشم پوشی و غفلت نیست پس باید با متخلفان در هر جایگاهی که باشند مطابق قانون برخورد شود. قرار گرفتن این استان در شرایط آبی کرونایی در نتیجه ۹۰ روز محدودیت (از آبان تا کنون) و اجرای برنامه کنترلی و همکاری مردم، اصناف، بازاریان و مدافعان عرصه سلامت است.

وی با بیان اینکه بازاریان و اصناف بوشهر در زمان شیوع کرونا واقعا آسیب دیدند، تصریح کرد: بازاریان و مردم در این مدت شیوع کرونا نهایت همکاری و همّت را برای مقابله با کرونا داشتند، لذا انتظار داریم این همراهی و همکاری را برای شکست کرونا ادامه دهند.

گراوند با اشاره به برگزاری مراسمات تشییع و تدفین با جمعیت زیاد در استان گفت: با توجه به اینکه سلامت مردم اولویت اصلی همه ما است، فرمانداران و روسای شبکه های بهداشت و درمان در شهرستان‌ها برای جلوگیری از تجمعات در آیین های تشییع و تدفین با هیچ کس تعارف نکنند و موضوع را از طریق دستگاه قضا پیگیری کنند.

استاندار بوشهر گفت: فرمانداران جم و تنگستان که در وضعیت زرد شیوع کرونا هستند، از همه امکانات برای مقابله با کرونا استفاده کنند تا از سیر صعودی بیماری در این شهرستان‌ها جلوگیری شود.

این مسئول در مورد تجمعات در پارک جنگلی چاه‌کوتاه گفت: حضور مردم در این پارک حتما باید با رعایت پروتکل های بهداشتی باشد و فرماندار و تیم بازرسی و نظارت، نسبت به نظارت رعایت پروتکل ها در پارک چاه‌کوتاه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه کنترل ترددهای شبانه ادامه دارد، افزود: به منظور ساماندهی فعالیت جمعه بازارها، دفتر شهری استانداری موضوع نظارت و ساماندهی فعالیت جمعه بازارها را پیگیری کند.

مقام عالی در استان بوشهر با اشاره به ساخت و بازسازی ۱۷۶ خانه بهداشت و مرکز درمان سلامت در نقاط مختلف استان گفت: اجرا و ساماندهی ۱۷۶ پروژه بهداشتی و درمانی در نقاط مختلف استان با وجود مشکلات مالی، اقدامی بی سابقه بوده که در دولت تدبیر و امید این مهم محقق شده است.

انتهای پیام 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار