امام جمعه بوشهر:
تابناک - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تهدیدهای اجتماعی استان بوشهر قبل از تبدیل به آسیب شناسایی و برنامه‌ریزی برای مقابله انجام شود.
کد خبر: ۹۳۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ 13 January 2021
تهدیدهای اجتماعی استان بوشهر قبل از تبدیل به آسیب شناسایی شوند

به گزارش تابناک، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: یکی از مسائل مهم جامعه شناخت آسیب‌های است که در آن جامعه وجود دارد؛ هم شناخت آنها و هم عوامل ایجاد آنها و هم اموری که می‌تواند این عوامل را تبدیل به آسیب کند.

وی با اشاره به اینکه راهکارهای رفع آسیب بسیار مهم است بیان کرد: باید دقت کرد که نه فقط آسیب‌ها بررسی شود بلکه باید تهدیدها هم شناسایی شود. باید هم در مقام رفع آسیب باشیم و هم در مقام دفع آسیب‌ها باشیم. از فرصت‌ها استفاده کنیم و تهدیدها را رفع کنیم.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: اگر کار به صورت علمی نباشد و آمارها صحیح نباشد برنامه ریزی ما هم اشتباه خواهد بود. باید تلاش شود که جلوی آسیب‌ها را گرفت و یا اینکه آن را به حداقل رساند. در این زمینه باید با دانش ورود کرد و با مسائل به صورت احساسی برخورد نشود.

وی با اشاره به اینکه اعلام شده به ازای هر سه ازدواج یک طلاق در استان بوشهر ثبت شده است، افزود: باید این آمار راستای آزمایی شود و دلایل آن مورد بررسی قرار گیرد که چرا چنین مسائلی رخ داده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری به آموزش‌های مجازی از طریق سامانه شاد اشاره کرد و ادامه داد: چند نوجوان دست به خودکشی زدند. فوراً کارگروهی از روانشناسان و جامعه‌شناسان تشکیل شد و نتایج خوبی داشت و به یکباره این مسئله فروکش شد.

وی خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی باید از منظر پیشگیری دنبال شود و نه اینکه بعد از وقوع آسیب دنبال رفع آن باشیم. جامعه موفق در عرصه اجتماعی باید ۱۰ تا ۱۵ سال از زمان خودش جلوتر باشد و تهدیدها را پیش‌بینی و پیشگیری کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به تحقق سند فرهنگ عمومی استان گفت: دستگاه‌های مختلف کارهای خوبی را در این زمینه انجام داده‌اند و کارها باید تجمیع شود و اولویت‌ها مشخص شده و برای پیشگیری و درمان طراحی لازم انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار