مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز :
تابناک- مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران گفت: صنعت گاز ایران در توسعه فناوری تا ۸۰ درصد به خودکفایی رسیده‌است و پیش‌بینی می‌شود در چشم‌انداز ۵ تا ۷ سال آینده حلقه فناورانه در این بخش تکمیل ‌شود.
کد خبر: ۹۳۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ 13 January 2021
خودکفایی صنعت گاز کشور در توسعه فناورانه به ۸۰ درصد رسید

به گزارش تابناک،محسن مظلوم فارسی باف روز چهارشنبه در نشست با رئیس و معاونان پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر بیان کرد: با توجه به اینکه تنها ۲۰ درصد صنعت گاز کشور نیازمند توسعه فناورانه است و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در حال برنامه‌ریزی و فعالیت در این زمینه هستند، باید از این پس، شرکت‌ها توجه خود را به سمت بازارهای بین المللی در حوزه توسعه فناوری متمرکز کنند.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر که در زمینه صنعت گاز فعالیت می‌کنند باید تلاش کنند با رسیدن به ترازهای بین‌المللی بازارهای آینده خود را گسترش دهند.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران اضافه کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس به دلیل فاصله کم تا استان بوشهر و گاز خیز بودن می‌توانند بازارهای مناسبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان این استان باشند که باید مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد.

مظلوم فارسی باف ادامه داد: شرکت ملی گاز ایران در بخش پژوهش و فناوری به دنبال تقویت زیرساخت مجازی است تا شرکت‌های دانش‌بنیان از استان‌های متفاوت در این قالب تعامل و هم‌افزایی و هم‌رسانی داشته باشند.

سرپرست پارک علم و فناوری استان بوشهر گفت: این استان با داشتن پنج مرکز رشد و پارک علم و فناوری زیر ساخت‌های لازم برای فعالیت شرکت‌های فناور و دانش بنیان و حمایت ‌از آنها را دارد.

حسن حبیبی یادآور شد: ۱۵ شرکت دانش‌بنیان استان بوشهر در حوزه‌های مختلف صنعت گاز فعالیت می‌کنند و تاکنون نیز دستاوردهایی در تولید نیازهای این بخش داشته‌اند که پیش از این از خارج تامین می‌شد.

معاون پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران به همراه مسئولان پارک علم و فناوری خلیج فارس از تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بازدید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار