استاندار بوشهر:
تابناک- استاندار بوشهر گفت: اجرای پروژه‌های مختلف خدماتی، صنعتی و تولیدی بویژه در مجموعه نفت و گاز نقشی مهم در بی اثر کردن تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه کشور دارد.
کد خبر: ۹۳۲۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹ 14 January 2021

به گزارش تابناک، عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح ویدئو کنفرانسی سه طرح صنعتی و خدماتی با حضور و دستور دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به رسانه‌ها اعلام کرد: وقتی نیازهای صنعت نفت وگاز در درون کشور و تامین شود وابستگی به خارج کمتر و به این صورت به خودکفایی می‌رسیم.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود پروژه‌های بعدی وزارت نفت در هفته‌های آینده با دستور رئیس جمهوری افتتاح و به این صورت گام‌های توسعه و رسیدن به خودکفایی در صنعت نفت  و گاز در کشور با شتاب بیشتر برداشته شود.

گراوند اضافه کرد: افتتاح پروژه‌های پارس جنوبی در این شرایط سخت اقتصادی کشور مایه افتخار نظام و انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: باید افتخار کرد در صنعت نفت سربازان و سرداران این وزارتخانه در سخت ترین شرایط اقتصادی کشور پای کار بوده و هستند.

سه طرح صنعتی و خدماتی با سرمایه‌گذاری در چهل و یکمین برنامه افتتاح جهش تولید با سرمایه‌گذاری ارزی پنج میلیون یورو و ۳۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در آیینی ویدئو کنفرانسی با حضور و دستور دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری افتتاح شد.

این طرح‌های تولیدی و خدماتی با حمایت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به عنوان متولی و حامی سرمایه‌گذاری در این منطقه برای پشتیبانی از صنایع نفت و گاز و ایجاد اشتغال پایدار اجرا شده‌است.

شرکت پترودوار کیش برای تولید و تعمیر تجهیزات دوار و ساخت تجهیزات مربوط به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی با ظرفیت تولید ۲۳ کمپرسور رفت و برگشتی، تامین ۱۴ هزار قطعه یدکی همه کمپرسورهای گاز و دبی کمتر از ۶۰ تا  بیش از ۱۲۰ مترمکعب در ساعت اجرا شده‌ است.

همچنین طرح پترو گاز خلیج فارس تولید کننده سازه‌های فلزی و انواع مخازن پالایشگاهی و پتروشیمیایی و طرح پتروبهار کنگان که برای انجام خدمات سوخت رسانی اجرا شده از جمله دیگر پروژه‌های افتتاح امروز با دستور رئیس جمهوری در منطقه ویژه پارس است. 

۱۰۰ درصد سرمایه‌گذاری این سه طرح از سوی بخش خصوصی انجام شده و سازمان منطقه ویژه به عنوان متولی زیرساخت‌ها تسهیلات مورد نیاز آنها را تامین کرده‌است. 

حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در چهل و یکمین پنجشنبه دستور افتتاح بیش از۶۱ طرح مهم را در مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی در استان‌های هرمزگان، گیلان، بوشهر، قم، ‌ آذربایجان شرقی و مرکزی در مجموع به ارزش ۹ هزارو ۲۰۰  میلیارد تومان با اشتغال زایی بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در آیینی ویدئو کنفرانسی صادر کرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار