تابناک- روستاهای "بربو " و "بوجیکدان" شهرستان تنگستان استان بوشهر واقع در سواحل خلیج فارس با وجود ظرفیت گردشگری بالا و اقامتگاه‌های بوم‌گردی از امکانات اولیه ارتباطی نظیر تلفن و اینترنت محروم است.
کد خبر: ۹۳۲۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ 16 January 2021

دو روستای گردشگری بوشهر از تلفن و اینترنت محرومند

به گزارش تابناک،ازبندر بوشهر که مسیر نوار ساحلی تنگستان را در پیش بگیری، اندکی پس از گذر از بندر دلوار و کلوت‎های بکر منطقه، تابلویی سبز رنگ منقوش به نام ۲ روستای بربو و بوجیکدان توجه شمار را جلب می‌کند، با انحراف از مسیر اصلی و چند کیلومتر در کمتر از ۱۰ دقیقه به این دو روستای بکر ساحلی می‎رسی که تنها امکانات موجود گردشگری آن در زمان حاضر ساحل ماسه‎ای و زیبا و اقامتگاه‌های بوم‌گردی است.

با ایجاد چند اقامتگاه بوم‌گردی درسال‌های اخیر گردشگران زیادی جذب این منطقه شده‌اند اما نبود زیرساخت‎های ارتباطی باعث شده تا گردشگری این منطقه رونق واقعی و مد نظر را به خود نبیند.

هرچند برای ایجاد زیرساخت‏‌های مخابراتی و ارتباطی در مناطق مختلف فاکتور جمعیت لحاظ می‌شود ولی چنین منطقه بکر گردشگری که در بسیاری از روزهای خوش آب و هوای سال جمعیت چند برابر اهالی روستا به آنجا می‏‌روند، می‏‌طلبد حداقل برای شرایط اضطرار پوشش آنتن تلفن همراه و اینترنت منطقه کامل شود.

از سه سال پیش که کابل‌های مخابراتی این روستاها به سرقت رفت، خط‌های تلفن ثابت خانگی ساکنان این روستاها قطع است اما آنها در این مدت از بیم از دست دادن خط تلفن خود همچنان هزینه آبونمان پرداخت می‌‏کنند.

اکنون تنها راه ارتباطی گردشگران و ساکنان این روستاها آنتن دهی تلفن همراه، آن هم در برخی نقاط است که برخی از آنها نیز به دلیل نبود آنتن کامل امکان دریافت تماس از این طریق را هم ندارند و باید برای ارتباط محدود نقاط دارای پوشش را پیدا کنند.

اقامتگاه‌های گردشگری فاقد اینترنت در ساحل خلیج فارس!

مدیر اقامت‌گاه بوم‎‌گردی جالبوت می‎گوید: برای ورود مسافران و گردشگران به هر منطقه پوشش آنتن برای مکالمه و همچنین اینترنت از ملزومات محسوب می‏‌شود اما اکنون منطقه محل فعالیت این اقامتگاه اینترنت ندارد و امکان مکالمه برای تلفن همراه نیز تنها در چند نطقه خاص امکان پذیر است.

غلامعلی احمدی افزود: با وجود سرمایه‎گذاری زیادی که برای احداث اقامتگاه در جوار خلیج فارس کردم اکنون بسیاری از گردشگران به محض اطلاع از نبود پوشش اینترنت قید سفر به اینجا را می‏‌نند.

وی ادامه داد: در این زمینه تاکنون چندین بار برای حل مشکل پوشش آنتن تلفن همراه و اینترنت پیگیری صورت گرفته ولی تاکنون این مهم محقق نشده‌است.

یکی از ساکنان روستای بربو اظهارداشت: این روستا حدود ۴۰ خانوار جمعیت دارد و با وجود پنج دانش‌آموز، نبود زیرساخت ارتباطی مشکلات آموزش آنها در فضای مجازی را دوچندان کرده است.

عبدالحسین محمدی افزود: در برخی از روزهایی که وضعیت کرونا در شهرستان اوج می‌‏گرفت کلاس درس دانش‌آموزان تعطیل می‎شد و در نبود اینترنت حتی آموزش مجازی آنها نیز به تعطیلی می‎رفت.

نبود اینترنت منجر به کاهش گردشگر در منطقه شده‌است

وی اظهار داشت: مسافرانی که با هدف گردشگری به این منطقه می‌آیند نیز همه از نبود اینترنت گلایه‎مند هستند و عده‌‎ای نیز به دلیل نبود اینترنت سایر مناطق را به ساحل روستای بربو ترجیح می‏‌دهند.

عضو شورای اسلامی روستای بوجیکدان نیز گفت: خط تلفن این روستا از روستای باشی کشیده شده‌‍است که از سه سال گذشته تاکنون به دلیل سرقت کابلها، خط تلفن ثابت نیز در روستا وجود ندارد.

مدینه کرمی افزود: هم اکنون فراهم سازی پوشش کامل تلفن همراه و اینترنت  به یکی از درخواست‌‏های اصلی ساکنان این روستا تبدیل شده‌است.

وی اظهار داشت: در بخشداری نیز یک نشست برای پیگیری این موضوع برگزار شد ولی تاکنون نتیجه مثبتی در برنداشته است.

مدت زمان قطع بدون تلفن روستاهای بوجیکدان و بربو سه ساله شد

نایب رئیس شورای اسلامی بوجیکدان گفت: اکنون بیش از سه سال است که تلفن روستای ما قطع است و مردم تنها آبونمان پرداخت می‎کنند.

علی تاجدینی افزود: در نبود آنتن تلفن همراه و تلفن ثابت وضعیت ارتباطی روستا بسیار نامطلوب است که انتظار داریم مسئولان هر چه زودتر به این شرایط ناگوار پایان دهند.

وی ادامه داد: با توجه به قرارگیری روستاهایی بربو و بوجیکدان در مسیر شهرستان‎های بوشهر- دیر بدون شک نصب آنتن تلفن همراه به پوشش ارتباط این جاده نیز کمک شایانی می‎‏کند.

تاجدینی یادآور شد: روستای بوجیکدان اکنون ۲۵ خانواده بومی و ۶ خانواده غیربومی و روستای بربو نیز هفت خانواده بومی و ۱۲ خانواده غیربومی دارد که حضور خانوارهای غیربومی در روستاهای یاد شده مقطعی است.

وی افزود: اکنون بیش از سه سال است که با وجود قطع بودن تلفن روستا اهالی روستا هزینه آبونمان پرداخت می‎کنند که این اجحافی بزرگ برای روستانشینان است.

روستاهای بربو و بوجیکدان برای دسترسی به اینترنت منتظر بمانند

مدیرکل ارتباطات استان بوشهر گفت: جمعیت این ۲ روستا زیر ۲۰ خانوار است و برای تامین اینترنت باید حدود ۵۰ تا ۶۰ خانوار و برای تلفن ثابت نیز باید بیش از ۲۰ خانوار باشد.

علی سملیان افزود: با این حال نصب آنتن تلفن همراه و اینترنت روستاهای بربو و بوجیکدان در بودجه سال جاری پیش بینی نشده  و باید دید که برای سال آینده چه تصمیمی برای آنها گرفته می‏‎شود.

بازگرداندن آبونمان‌های دریافتی و راه‌اندازی‌ تلفن‌های ثابت

مدیریرعامل شرکت مخابرات منطقه بوشهر گفت: در ارتباط با پرداخت هزینه آبونمان خط تلفن توسط ساکنان این ۲ روستا با پیگیری از سوی مخابرات آبونمان پرداختی قابل بازگشت است.

علی مهرپویا افزود: پیرامون قطع بودن خط تلفن اهالی آنها طی سه سال گذشته نیز مشکل اصلی سرقت متوالی کابل‎های ارتباطی است که در این زمینه زیرزمینی شدن شبکه آنها در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: با برنامه‎ریزی انجام شده تلاش داریم نهایت تا پایان بهمن ماه خط تلفن ثابت روستاهای بربو و بوجیکدان وصل شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار