تابناک- نماینده صنف کتاب فروشان در استان بوشهر گفت: به دلیل برخی بی تدبیری‌ها در خصوص صنف فروشندگان کتاب و لوازم تحریر بسیاری از دارندگان این صنوف تغییر شغل و یا با بدهی های بسیاری روبرو هستند.
کد خبر: ۹۳۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱ 17 January 2021


مصطفی سعادتمند در گفتگو با خبرنگار تابناک در استان بوشهر، در خصوص وضعیت صنف فروشندگان کتاب و لوازم تحریر در استان بوشهر اظهار داشت: این صنف از وضعیت خوبی برخوردار نیستند و نیازمند برخی تدابیر مدیریتی است.

وی با بیان اینکه تداخل صنفی در این حوزه بیداد می‌کند، افزود: در آغاز سال تحصیلی که اوج خرید لوازم تحریر است شاهد این هستیم که تمامی ادارات، نمایشگاه‌های فصلی و حتی دست فروش‌ها نیز به عرضه محصولات لوازم التحریر می‌پردازند.

نماینده صنف کتاب فروشان استان بوشهر با اشاره به اینکه شرایط کرونا ضربان بسیار مهلکی را بر این صنف واردکرد، بیان کرد: تعطیلی مدارس و مجازی بودن آن ، شوق خرید لوازم تحریر را کاهش داد و شاهد ماندن اجناس خریداری شده لوازم تحریردر بسیاری از این واحد های صنفی در استان هستیم.

سعادتمند با اشاره به اینکه واگذاری مسئولین فروش کتاب‌های درسی به آموزش و پرورش یکی دیگر از اتفاقاتی بود که در سال تحصیلی جدید با آن روبرو بودیم، تصریح کرد: در گذشته کتاب فروشی‌ها وظیفه عرضه کتب درسی را در اختیار داشتند اما در حال حاضر با واگذاری آن به وزارت آموزش پرورش مشکلات کتاب فروشان نیز چندین برابر شد.

وی با عنوان اینکه خانواده‌ها نیز از نحوه توزیع کتب ناراضی بودند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نظارت دقیقی نیز بر قیمت عرضه کتب نیز صورت نگرفت به همین دلیل خانواده‌ها گاها با هزینه بسیار بالا تر از نرخ مصوب کتب را تهیه کردند.

نماینده صنف کتاب فروشان استان بوشهر با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری ازفعالین در این صنوف با مشکلات بسیار درآمدی و معیشتی روبرو هستند، گفت: بسیاری از واحدهای صنفی کتاب و لوازم التحریر فروشان در استان تغییر شغل داده و یا بدهی بسیاری به مراکز پخش لوازم تحریر دارند.

انتهای پیام/ن۱۷

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار