تابناک-معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان به راه‌آهن بوشهر در سال ۱۴۰۰ خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶ 19 January 2021

۱۰۰ میلیارد تومان به پروژه راه‌آهن شیراز-بوشهر اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار تابناک،عباس خطیبی ظهر امروز درجمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق سیاست‌های قانون برنامه ششم توسعه، وزارت راه و شهرسازی به نیابت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، موظف است مراکز عمده بار و ورودی و خروجی استان‌ها به شبکه ریلی متصل کند.

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها گفت: در ادامه راه‌آهن اصفهان به شیراز و اتصال آن به استان بوشهر به عنوان یکی از مناطق مهم کشور، جز سیاست‌های اصلی ریلی وزارت راه و شهرسازی است.

وی بیان کرد: در ۲ سال گذشته با پیگیری‌های مسئولان و نمایندگان استان بوشهر در مجلس، اجرای پروژه راه‌آهن بوشهر شرایط بهتری از لحاط اجرایی و تامین منابع ملی و اعتباری پیدا کرده است.

خطیبی با بیان اینکه قطعات ۱۰ خط ریلی بوشهر فعال است خاطر نشان کرد: این قطعات دارای ۲۵ کیلومتر طول مسیر جز سخت‌ترین قسمت‌های این پروژه است و تکمیل آن در اولویت قرار دارد.

این مقام مسئول افزود: در برهه‌ای از طریق فاینانس خارجی چین برای اعتبار پروژه راه آهن شیراز- بوشهر و عسلویه مورد توجه قرار گرفت که متاسفانه با شرایط تحریم مواجه شدیم و هنوز به صورت قطعی محقق نشده است.

خطیبی در قالب بازار سرمایه یکی از پروژه‌های تعریف شده را خط ریلی شیراز به بوشهر دانست و تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی مصمم است این پروژه را دنبال و تکمیل کند و در سال ۱۴۰۰ ، یکی از خط‌های ریلی که به آن توجه ویژه می‌شود و جز اولویت‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، تسریع در اجرای راه آهن بوشهر به شیراز است.

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها بودجه سال آینده پروژه راه آهن شیراز به بوشهر را ۱۰۰ میلیارد تومان دانست و خاطر نشان کرد: اختصاص این بودجه نشان دهنده این است که توجه ویژه‌ای به پروژه راه آهن شیراز به بوشهر شده است.

وی افزود: همه روش‌های سرمایه‌گذاری برای اجرای این پروژه در دستور کار قرار داریم و موضوع فاینانس برای ۴۵۰ کیلومتر پروژه راه آهن شیراز به بوشهر هنوز از دستور کار خارج نشده است و اگر شرایط مجدد، بتواند فضایی ایجاد کند که آن فاینانس محقق شود مورد استفاده قرار می‌گیرد چراکه مذاکرات فشرده‌ای با طرف چینی انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار