مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر :
تابناک- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: تجهیزات مورد نیاز مرکز پایش زیست محیطی پارس جنوبی در شهرستان های کنگان و عسلویه با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان خریداری شده و در مرحله نصب قرار دارد.
کد خبر: ۹۳۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵ 19 January 2021
۱۱میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مرکز پایش پارس جنوبی هزینه شد

به گزارش تابناک،فرهاد قلی نژاد سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: مرکز پایش زیتس محیطی شهرستان های کنگان و عسلویه بهمن ماه راه‌اندازی و مورد بهره برداری قرار می‌گیرند که با تحقق این مهم آیتم‌های مختلف آلایندگی مانند ناکس، ساکس، گرد و غبار و اُوزن اندازه‌گیری خواهد شد.
وی یادآورشد: همچنین در قراردادی که با دانشگاه صنعتی شریف منعقد شده برنامه شبکه‌بندی پایش و آنالیز داده‌ها در دستور کار قرار گرفته که با حمایت صندوق ملی محیط زیست این برنامه اجرایی و مرکز مرتبط با آن در عسلویه اجرایی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اظهارداشت: در راستای کاهش آلودگی‌های آب، هوا و خاک در عسلویه برنامه‌های متنوعی در این منطقه اجرایی شده که نویدبخش کاهش آلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های صنعتی در برنامه‌های یک تا سه ساله است.
وی با بیان اینکه عسلویه دارای ابعاد صنعتی بین المللی است که نیاز است برای آن برنامه ملی و با پشتیبانی حقوقی لازم اجرایی شود افزود: در این منطقه به جای انجام کارهای پراکنده باید به سمت برنامه‌های منسجم و هماهنگ حرکت کرد.

قلی‌نژاد ادامه داد: در این زمینه کارگروه ملی کاهش آلودگی‌های محیط زیستی در عسلویه به عنوان مصوبه سفر سال ۹۷ رئیس جمهوری به استان بوشهر تاکنون چندین نشست آن برگزار شده و مصوبه‌هایی نیز به دنبال داشته است.

وی افزود: به عنوان یکی از مصوبه‌های کارگروه ملی برنامه جامع کاهش آلودگی زیست محیطی عسلویه از سوی وزارت نفت با همکاری سازمان محیط زیست تدوین و تصویب شده است.

قلی نژاد اظهارداشت: در آبان‌ماه سال جاری نیز هیات وزیران مصوبه‌ای پیرامون عسلویه داشت که در ماده یک قانون برنامه جامع کاهش آلودگی‌های زیست محیطی تدوین شده و در این حوزه اقدام‌هایی ظرف مدت یک تا سه سال پیش بینی شده است.

وی افزود: این برنامه‌ها از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست و استانداری بوشهر به صورت مشترک اجرا و باید سه‌ماه یکبار گزارش آن به صورت مستمر به دفتر هیات دولت ارسال شود.

قلی نژاد ادامه داد: مصوبه ملی از سوی دولت اتفاق بسیار بزرگی برای عسلویه است که هر دولت و مسئولی روی کار بیاید ملزم به اجرا آن بوده و هرگونه سرپیچی از آن به منزله تخلف خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در کنار مصوبه ملی از سوی دولت یک برنامه سه ماهه نیز از سوی استان پیش‌بینی شده است که در این راستا تاکنون اقدام‌های ارزشمندی انجام شده است.

وی عنوان کرد: تصفیه خانه فاضلاب فاز ۲ پتروشیمی دماوند در پارس جنوبی نیز در حال احداث است و اکنون در مراحل پایانی قرار دارد.

وی گفت: این تصفیه‌خانه قادر است حجم زیادی از فاضلاب های صنعتی را تصفیه کند و این اطمینان را برای جلوگیری از ورود پساب پتروشیمی‌ها به دریا حاصل می‌کند.

قلی نژاد ادامه داد: تصفیه‌خانه فاضلاب مرکزی پالایشگاه‌ها نیز اکنون در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار است که در سال آینده احداث خواهد شد.

مدیکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در ارتباط با گاز فلر نیز بر اساس اعلام وزارت نفت این فرایند در مرحله پیگیری و اجرا است.

قلی نژاد یادآورشد: با اقدام‌های صورت گرفته اکنون هیچکدام از پسماندهای صنعتی و خطرناک در منطقه ویژه انرژی پارس دفن نمی‌شود و همه آنها برای بازیافت به خارج از استان می‌روند.

وی افزود: ۲ شرکت بازیافت شیمی کشاورز و درینه سیاه ویژه بازیافت پسماندهای صنعتی و خانگی مراحل ساخت آنها آغاز شده که فعالیت آنها در آینده نزدیک اقدامی ارزشمند برای بازیافت پسماندها در منطقه است.

قلی نژادامه داد: در بخش مخازن گازی و بو منطقه ویژه انرژی پارس نیز نشست‌های برگزار و راهکارهای ارائه شده بود که به دلیل تاخیر در اقدام‌های مورد نیاز پرونده آن قضایی شده که در صورت تاخیر مجدد دوباره موضوع از سوی مراجع قضایی دنبال خواهد شد.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار