فرماندارگناوه:
تابناک- فرماندار گناوه گفت: این شهرستان به لحاظ دارا بودن ۱۵۰ کیلومتر مرز آبی، ظرفیت و مزیت‌های نسبی خوبی در حوزه آبزی‌پروری دارد و می‌تواند در امر اشتغال پایدار و درآمدزایی تاثیر بسزایی داشته باشد.
کد خبر: ۹۳۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵ 21 January 2021
فرماندار: آبزی پروری از مزیت‌های نسبی شهرستان گناوه است

به گزارش تابناک، غلامرضا مهرجو روز پنجشنبه در جلسه توسعه فراگیر شهرستان با محوریت توسعه شیلات و آبزی پروری افزود: در دولت تدبیر و امید و با پیگیری و تلاش انجام شده، برنامه‌ها و تحرک‌های خیلی خوبی در حوزه آبزی پروری استان به خصوص این شهرستان با مشارکت بخش خصوصی که نویدبخش تولید و اشتغال پایدار بوده، صورت گرفته است.

وی اظهارکرد: مراجعه‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در حوزه آبزی پروری شهرستان گناوه می‌شود و متقاضیان آمادگی کامل دارند با گرفتن کمترین تسهیلات از سیستم  بانکی در طرح‌هایی که به ایجاد اشتغال پایدار و تولید در منطقه کمک کند، مشارکت کنند.  

وی افزود: در شهرستان گناوه برخلاف سرمایه گذاری انجام شده در بخش میگوی پرورشی اما در حوزه پرورش ماهی کمتر کار شده است و با توجه به ظرفیت‌های موجود باید در این بخش سرمایه گذاری مناسبی صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: بحث اشتغال ثابت و پایدار یکی از دغدغه‌های همیشگی دولت‌ها و کشورها بوده و هست و طبیعی است که در این زمینه اولین چیزی که مدنظر قرار می‌گیرد، ظرفیت، قابلیت و استعدادها است که بر این مبنا  براساس  شرایط محیطی برنامه‌ریزی می‌شود.

سعید زرین فر افزود: باتوجه به اینکه  نعمت دریا  در شهرستان گناوه و مناطقی مشابه این منطقه یکی از ظرفیت‌های مهم در بحث تجارت است و هر ازچندگاهی  براساس تغییر شرایط و مقررات به خصوص حوزه تجارت دچار نوسان می‌شود به همین دلیل باید به منابع و ظرفیت‌های دیگر توجه شود و در این ارتباط با تاکید استاندار بوشهر، گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی گفت: استان بوشهر در حوزه آبزی پروری از جمله پرورش و تولید میگو سابقه دیرینه‌ای دارد و در سطح کشور  مقام اول را دارا است.

زرین فر افزود: متمرکز شدن بر پرورش و تولید ماهی پرورشی در استان بوشهر می‌تواند کمک شایانی در تولید و ایجاد اشتغال پایدار از جمله در روستاها کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر اظهار کرد: باتوجه به اینکه در این جلسه درخصوص اجرای مجتمع پرورش نیمه متراکم ماهیان دریایی در رودشور شمالی بخش ریگ طرح موضوع شده است ، می‌تواند  یک پایلوت برای سایر مناطق استان باشد اگرچه در شهرستان تنگستان قدم هایی برداشته شده است.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر دارای سه سایت فعال پرورش میگو در بندرریگ، رودشور جنوبی و حله است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار