مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر
تابناک-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با بیان اینکه اداره کل اوقاف طرح‌های مختلف آموزشی ترویجی در استان برگزار می‌کنند، گفت: یکی از این طرح‌ها، طرح بزرگ قرانی تربیت است که در تمامی زندان‌های استان بوشهر در حال انجام است.
کد خبر: ۹۳۴۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲ 23 January 2021

محمد رضا اسماعیل پور در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک از بوشهر، با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی اوقاف و امور خیریه حفاظت از نیات واقفین است، اظهارداشت: در لبیک به فرامین رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرک به قطب فرهنگی طرح های مختلف دینی فرهنگی در این راستا برنامه ریزی شد.

وی با بیان اینکه یکی از این طرح‌ها برنامه‌های قرآنی است، افزود: مسابقات و طرح‌های مختلفی در این راستا صورت میگیرد که یکی از آنها اجرای طرح قرآنی تربیت است که در تمامی زندان‌های استان اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به اینکه در سال جاری تربیت ۵۰۰ حافظ قرآن در زندان‌های استان انجام می‌شود، بیان کرد: سهم زندان مرکزی استان ۳۵۷ نفر می‌باشد که از یک تا ۱۵ جزء حفظ می‌کنند.

اسماعیل پور در خصوص فعالیت‌هایی که در راستای گسترش فرهنگ وقف در استان انجام به شود به اجرای برنامه‌های مختلف ترویجی اشاره کرد و گفت: دو وقف جدید نیز در هفته گذشته در شهرستان دشتی به ثبت رسید که شامل یک قطعه زمین با کاربری مذهبی به مساحت ۶۰ متر به ارزش ریالی ۹۰۰ میلیون ریال و یک قطعه زمین دیگر نیز با مساحت ۲۵۰ متر با کاربری مذهبی هر دو در بخش کاکی شهر بادوله به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا کمک‌های مومنانه نیز از نیات واقفان تهیه و بین نیازمندان توزیع شد، خاطرنشان کرد: از جمله این کمک‌ها می‌توان به توزیع ۵۵ سبد معیشتی بین نیازمندان شهرستان جم اشاره کرد.

انتهای پیام/ن۳۹

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار