تابناک -مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: به دلیل تحریم و کمبود منابع مالی اجازه کلنگ زنی پروژه جدید در استان نداشته ایم.
کد خبر: ۹۳۴۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 25 January 2021

 

به گزارش خبرگزاری تابناک بوشهر، فاطمه کرمپور در نشست با هنرمندان و مسئول انجمن های فرهنگی در شهرستان تنگستان با بیان اینکه استان بوشهر در نقاط مختلف با کمبود زیرساخت‌های فرهنگی و هنری است، اظهارداشت: به دلیل تحریم و کمبود منابع مالی اجازه کلنگ زنی پروژه جدید در استان نداشته ایم.

وی با بیان اینکه عسلویه نام قطب انرژی کشور را به دوش می‌کشد، افزود: متاسفانه با وجود این میزان منابع اما در شهرستان عسلویه نیز با این کمبودها روبرو هستیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه کرونا وضعیت را برای هنرمندان دشوارتر کرد، بیان کرد: طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا مجوز اجرای عمومی به هنرمندان داده شد که افراد می‌توانند با دریافت مجوز از فرمانداری‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با پذیرش یک سوم ظرفیت سالن به فعالیت بپردازند.

کرمپور از دیگر فعالیت‌های انجام شده برای حمایت از هنرمندان استان به تخصیص مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان برای خرید آثار نویسندگان بوشهری خبر داد و تصریح کرد: همچنین در شهرستان تنگستان کمک به تجهیز ساختمان جدید انجمن سینماگران جوان، رفع مشکل سیستم خنک کننده دفتر نمایش و تجهیز کتابخانه انجمن شعر این شهرستان انجام می‌شود.

وی از اجرای برنامه‌های مختلف برای پویاتر شدن گروه‌های هنری و ایجاد نشاط اجتماعی خبرداد و خاطرنشان کرد: در صورت بهبود وضعیت شیوع بیماری کرونا این برنامه‌ها حضوری و در غیر این صورت مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه اولویت ما بر اتمام پروژه های نیمه تمام در استان است، گفت: همزمان با ایام دهه فجر، جشنواره فرهنگی و هنری در تنگستان برگزار و سالن و پلاتوی شهر برازجان، سالن شهر آبدان، نگارخانه بندر دیر و مجتمع فرهنگی و هنری عسلویه به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ن43

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار