مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور؛
تابناک- مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به نقش مهم بانوان در جمع‌آوری نذورات برای بازسازی عتبات عالیات گفت: میزان مشارکت بانوان در بازسازی عتبات عالیات بیش از ۵۰درصد است.
کد خبر: ۹۳۸۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰ 08 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک، فرناز بیگی در حاشیه برگزاری مدیران امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با اشاره به فعال شدن این ستاد در همه استان‌ها اظهار داشت: اکنون ستاد بانوان بازسازی عتبات عالیات در 90 درصد شهرستان‌های کل کشور فعال است و بانوان نقش مهمی در جمع‌آوری نذورات برای بازسازی عتبات عالیات دارند.

وی، بازسازی و مرمت عتبات عالیات در کشورهای مختلف از جمله عراق و سوریه را از اهداف  تشکیل این نهاد دانست و اظهار داشت: در این راستا ضریح ائمه اطهار(ع) در عراق و سوریه از جمله امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، خیمه‌گاه حضرت زینب (س) ، امامین عسکریین (ع) در سامرا و صحن‌های داخلی ائمه(ع) ساخته شد.

مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور فعالیت این ستاد را در 3 مقطع کوتاه مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت دانست و تصریح کرد: در این راستا شرایط اولیه رفاهی زائران مربوط به مقطع کوتاه‌مدت، مرمت ابنیه و ساخت ضریح و بازسازی از اقدامات میان‌مدت و گسترش صحن و سراها و توسعه عتبات عالیات جزو برنامه‌های درازمدت است.

بیگی در جمع‌آوری نذورات بزرگترین پایگاه را بخش بانوان دانست و بیان کرد: اجرای طرح بنای نور با همکاری بانوان بسیجی و بانک‌ها برای تأمین هزینه‌های ساخت صحن عتبات عالیات یکی از برنامه‌های این نهاد است که در این زمینه آقایان هم مشارکت دارند.

وی با اشاره به طرح قالی‌بافی در برخی استان‌ها افزود: این طرح در استان‌های مختلف در حال اجرا است که در خراسان جنوبی بیشترین آمار قالی‌بافان دارد که خانم‌ها با بافت قالی و فروش، درآمد آن برای بازسازی و مرمت عتبات عالیات اختصاص می‌دهند.

بیشتر بخوانید

مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور  جایگاه استان بوشهر در اجرای طرح بنای نور را برتر دانست و بیان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر در کشور جایگاه مهمی دارد و در طرح بنای نور دارای رتبه نخست در کشور تست.

بیگی، فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی، تبلیغی، جمع‌آوری نذورات و برنامه‌ریزی برای مشارکت بیشتر بانوان در این طرح‌ها را از جمله فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در بخش بانوان دانست و تاکید کرد: مشارکت  بانوان در بازسازی  و مرمت  عتبات عالیات بسیار مهم است که بر اساس بررسی‌های انجام شده نقش خواهران در جمع‌آوری نذورات بسیار مهم است.

وی، میزان مشارکت بانوان در بازسازی عتبات عالیات را بیش از 50 درصد دانست و خاطر نشان کرد: بانوان با مشارکت در طرح‌های مختلف نقش مهم و ارزنده‌ای در جمع‌آوری نذورات دارند و در شرایط کرونایی این مهم مورد توجه است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار