مدیر دپارتمان روابط عمومی و ارتباطات برنامه مهارت سنجی حرفه ای اروپایی اسکو در ایران ؛
تابناک-حمیدشکری خانقاه از برگزاری اولین همایش استانداردهای جهانی روابط عمومی در کشور به صورت پخش زنده تلویزیونی و به دو صورت آنلاین و حضوری سه شنبه ۲۸ بهمن ماه با سخنرانی اساتید برجسته کشوری و مدیران ارشد با معرفی اولین های اسکو در حوزه مدیریت روابط عمومی در فرهنگسرای نیاوران خبرداد.
کد خبر: ۹۳۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶ 09 February 2021

حمید شکری خانقاه در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک بوشهر با بیان اینکه مدیران ارشد هیچگاه اهتمام لازم را برای توجه به روابط عمومی ها نداشتند، اظهارداشت: اغلب مدیران ما در حال حاضر نیز نمی‌دانند روابط عمومی‌ها چقدر قادرند آنها را در راستای تحقق اهدافشان کمک کنند.

وی با بیان اینکه با انتخاب یک نیروی روابط عمومی با دانش و تخصص بالا مشکل مدیران با جامعه هدف، ذینفعان و مشتریان آنها تا ۵۰ درصد مرتفع می‌شود، افزود: بخشی از نقش‌های کلیدی مدیران ، نقش ارتباطاتی، اطلاعاتی، ارتباط با مخاطبان و تشریفاتی است که عملا به روابط عمومی ها تفویض شده است و روابط عمومی ها نیز باید قادر باشند به خوبی از عهده این نقش مدیریتی برآیند.

مدیر دپارتمان روابط عمومی و ارتباطات برنامه مهارت سنجی حرفه ای اروپایی اسکو در ایران با اشاره به اینکه وقتی نیروی روابط عمومی به خوبی انتخاب نشود یک پای مدیر لنگ است، بیان کرد: در حال حاضر یکی از مشکلاتی که در جامعه با آن روبرو هستیم در کنار ناکارآمدی برخی مدیران، عدم توانایی سازمانها در اقناع افکار عمومی به شیوه‌های ارتباط موثر است.

شکری خانقاه با اشاره به اینکه اغلب مدیران یک نیروی توانمند، با قدرت و دانش بالا در حوزه روابط عمومی را به کار نمی‌گیرند، تصریح کرد: گاهی شاهد آن هستیم که در برخی از سازمانها بر اساس شاخص های غیر حرفه ای مدیران و نیروهای روابط عمومی انتخاب می‌شوند.

نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی با اشاره به اینکه ما برای تحول جدید در نظام ارتباطات کشور باید بتوانیم در مدیران نسبت به کارکزدهای روابط عمومی تغییر نگرش دهیم، خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم از الگوهای کشورهای پیشرفته و از متد های کشورهایی که در این حوزه کار کردند و تخصص دارند در حوزه روابط عمومی مانند کشورهای اروپایی و ژاپن که در حوزه های کیفیت مدیریت صاحب الگو هستند استفاده کنیم.

این استاد دانشگاه با عنوان اینکه در تلاش هستیم مدل های پیشرفته کیفی سازی را بومی سازی و اجرا کنیم، گفت: اولین کار برای پیشبرد کار در روابط عمومی ها جایگاه سازی ذهنی و برند سازی است و باید بتوانیم ذهن مدیران را برای پذیرش الگوهای ارتباطی بر اساس شاخصها و معیارهای حرفه ای و استاندارهای جهانی آماده کنیم .

وی در خصوص برگزاری اولین همایش استانداردهای جهانی روابط عمومی در کشور عنوان کرد: این همایش به صورت پخش زنده تلویزیونی و به دو صورت آنلاین و حضوری سه شنبه ۲۸ بهمن ماه با سخنرانی اساتید برجسته کشوری و مدیران ارشد با معرفی اولین های اسکو در حوزه مدیریت روابط عمومی در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار