تابناک - استاندار بوشهر گفت: اجرای دستورالعمل مشخص و دقیق در حوزه فعالیت لنج‌های باری و تجاری به ویژه در عرصه ته‌لنجی کمک بزرگی به اقتصاد ساحل‌نشینان می‌کند.
کد خبر: ۹۴۰۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۶ 14 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک، عبدالکریم گراوند ظهر شنبه در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر اظهار داشت: ساحل‌نشینان رزق و روزی خود را از دریا می‌گیرند و باید برای رفع مشکلات آنها تلاش جدی شود.

وی اضافه کرد: باید برنامه معین و مشخص برای فعالیت لنج‌های باری و تجاری به ویژه در عرصه ته‌لنجی تدوین شود تا شاهد بهبود وضعیت اقتصاد ملوانان، لنج‌داران، ساحل‌نشینان و مرزداران استان بوشهر، باشیم.

استاندار بوشهر به تأثیر کرونا بر فعالیت‌های ملوانی و تجارت دریایی اشاره کرد و افزود: با توجه به مراودات بازرگانان استان بوشهر با کشورهای حاشیه خلیج فارس، نیاز است که زمین تسهیل در فعالیت‌های این حوزه انجام شود.

وی با بیان اینکه ورود و خروج ملوانان شناورهای باری و تجاری استان منوط به تست کرونا است ادامه داد: با شیوع کرونا شاهد بروز مشکلاتی برای فعالان حوزه تجارت و بازرگانی استان بوشهر هستیم.

گراوند با اشاره به لزوم انجام تست کرونا برای ملوانان شناورهای استان تصریح کرد: ورود و خروج ملوانان شناورهای باری و تجاری سنتی استان بوشهر با منفی بودن تست کرونا PCR آنان امکان‌پذیر می‌شود.

وی با تاکید بر تخلیه کالاها از بنادر و گمرکات و خروج آنها بر اساس ساعات تعیین شده بیان کرد: برای رونق فعالیت اقتصادی مرزنشینان و ساحل نشینان به ویژه ملوانان لنج‌های سنتی باری ۱۰۰ قلم کالا تعیین شده است.

استاندار بوشهر بر ترخیص کالاهای سلامت محور در عرصه ملوانی تاکید کرد و ادامه داد: برخورد با قاچاق به عنوان یک اولویت مهم باید در دستور کار باشد.

انتهای پیام/

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار