مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر؛
تابناک- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: یکی از متخلفان زنده‌گیری پرندگان شکاری، پس از دستگیری به همت ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان و معرفی به دادگستری، با حکم قضائی به سه سال حبس محکوم شد.
کد خبر: ۹۴۱۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹ 17 February 2021

به گزارش تابناک از بوشهر، فرهاد قلی نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از متخلفان زنده‌گیری پرندگان شکاری، پس از دستگیری به همت ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان و معرفی به دادگستری، با حکم قضائی به سه سال حبس محکوم شد.

او افزود: هرگونه زنده‌گیری، خریدوفروش و شکار پرندگان شکاری ممنوع و غیرقانونی است و هرساله اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با برنامه ریزی لازم و گشت و کنترل در زیستگاه‌های طبیعی استان، از گسترده شدن دام‌های زنده گیری پرندگان شکاری، و شکار و زنده گیری آن‌ها جلوگیری می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر عنوان کرد: زنده گیری و قاچاق پرندگان شکاری یکی از مهمترین علل کاهش جمعیت این گونه‌های ارزشمند است. پرندگان شکاری از گونه‌های در معرض خطر انقراض هستند که باید حفاظت شوند.

همزمان با حضور پرندگان شکاری در استان بوشهر یعنی از  اواخر شهریور تا اوایل آذر سودجویان به صورت شبکه‌ای دست به زنده‌گیری و قاچاق این گونه‌ها می‌زنند.

زنده‌گیری پرندگان شکاری و قاچاق آن‌ها به کشور‌های حوزه خلیج فارس سود خوبی برای شکارچیان دارد و این گونه‌ها با توجه به سن، اندازه، وزن و شاخص‌های دیگر بین ۱۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان و گاه بیشتر فروخته می‌شوند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار