در جلسه راهبران آموزشی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد مطدح شد
راهبران آموزشی سفیران تحول در آموزش و بازوان توانمند کیفیت بخشی در برنامه های آموزشی و پرورشی هر منطقه هستید و نقش شما راهبران نقش بسیار مهمی در بهبود کیفیت فرآیند آموزشی و تربیتی می‌باشد.
کد خبر: ۹۴۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶ 01 March 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، جلسه راهبران آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد برگزار گردید

در این جلسه که با حضور معاونت آموزش ابتدائی اداره کل آموزش و پرورش استان ، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و همچنین معاون آموزش ابتدایی اداره بویراحمد و کارشناس مسئولان و کارشناسان آموزش ابتدایی و جمع راهبران حضور داشتند ، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: زلزله اخیر سیسخت که یک بلای طبیعی بوده ماها را به نوعی مورد ارزیابی قرار داد و بار دیگر از یک آزمون انسان دوستانه و ایثار سربلند و پیروز بیرون آمدیم و در واقع نشان دادیم ما فرهنگیان همیشه در تمامی صحنه ها در خط مقدم بوده ایم ، و در این خصوص نسبت به هم وطنان خود در شهر سیسخت خصوصاً فرهنگیان و دانش آموزانی که در این بلای زمینی دچار آسب شدند و یا منزلگاه آنان تخریب گردید هم درد و هم دل و هم راه بودیم . این جایی بسی شکر گزاری دارد.
زهرایی هم در خصوص موضوع جلسه بیان داشت: راهبر یعنی نظارت بر امر آموزش وتربیت در مدارس روستایی و عشایری و در واقع ماهیت کار راهبر تحقق عدالت آموزشی می‌باشد ماهیت راهبر یعنی مشارکت در امر یادهی یعنی کمک به آموزگار و مدیر مدرسه در امر تحصیل دانش آموزان نه اینکه برای برجسته کردن ضعف معلم تلاش کند نه اینکه باعث مچ گیری معلم شود، راهبر باید مشارکت لازم را در حل مشکلات مدرسه و معلم در حوزه تعلیم و تربیت داشته باشد . وی با اشاره به اینکه راهبر باید قدرت تعامل با مسئولین محلی را داشته باشد ابراز داشت: راهبر باید با مسئولین محلی منطقه همراهی لازم را در جهت امکانات رفاهی و آموزشی داشته باشد و کمبود تجهیزات و امکانات مدارس را در حد توان بتواند با رایزنی با بخشدار و یا دهیار و یا شورای محل فراهم نماید .
در این جلسه مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ضمن بیان خصوصیات یک مدیر مدرسه و راهبران آموزشی گفت: شما راهبران آموزشی سفیران تحول در آموزش و بازوان توانمند کیفیت بخشی در برنامه های آموزشی و پرورشی هر منطقه هستید و نقش شما راهبران نقش بسیار مهمی در بهبود کیفیت فرآیند آموزشی و تربیتی می‌باشد.

کورش دلشاد افزود : در سند تحول تامین و بسط و سلامت و آموزش و همچنین فراهم کردن فرصت های تعلیم و تربیت برای همه دانش آموزان به عنوان یک مأموریت اصلی تعریف شده است .
دلشاد گفت : معیارهای علمی و اخلاقی و مهارتی در یک راهبر آموزشی به وضوح باید جلوه گری نماید و و یک راهبر بحث نظارت دقیق و ارزیابی از عملکرد مدارس و آموزگاران تحت حوزه کاری خود را مد نظر داشته باشد .
وی ادامه داد : یک راهبر آموزشی چهار روز از هفته را باید به مدارس سرکشی نموده و وضعیت را از نزدیک مشاهده نماید نکات ضعف و کمبودات و نکات قوت را یادداشت نماید و در جهت حل مشکلات آن مدرسه تلاش ویژه داشته باشد و دو روز دیگر از هفته را هم در اداره شهرستان حضور داشته باشد .
دلشاد در پایان صحبت‌های خود تشکر ویژه ای از همه دست‌اندرکاران و کسانی که در تهیه درس نامه ها همکاری لازم را داشته اند و با جان دل پای کار بودند ، داشت .
معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در این جلسه گفت : راهبران قلب تپنده آموزش و پرورش هستند و اگر به مقطع ابتدایی در آموزش و پرورش بها داده شود قطعاً در آینده موفقیت های متفاوتی در زمینه های مختلف خواهیم داشت و یقین دارم که زیربنای آموزش و تربیت نظام آموزشی مقطع ابتدایی می‌باشد.
عباس اعظامی بیان کرد: متاسفانه در حوزه آموزش ابتدایی با کمبود منابع مواجه هستیم و دست نیاز به سوی مسئولان استانی دراز میکنیم که در این وضعیت کرونایی توجه بیشتری به این حوزه گردد.
وی در ادامه گزارش کاملی از عملکرد راهبران آموزشی بیان کرد.
در پایان این جلسه از 36نفر از راهبران و افرادی که در تهیه درس نامه همکاری داشتند تجلیل به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار