هشدار جهادکشاورزی به کشاورزان استان؛
تابناک- مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: باتوجه به اینکه احتمال هجوم ملخ‌های صحرایی در روزهای آینده به استان بوشهر و این شهرستان بسیار زیاد است، کشاورزان و باغداران مناطق روستایی در صورت مشاهده کانون این حشره آفت زا ، به این مدیریت اطلاع دهند.
کد خبر: ۹۴۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴ 06 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک  از بوشهر، عباس تخم افشان اظهارداشت: براساس  پیش‌بینی فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) و سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر فراهم شدن  شرایط ورود ملخ‌های صحرایی به دلیل وجود جریانات جوی و  شرایط مساعد آب و هوایی،  امکان هجوم این حشره  در روزهای آینده به منطقه بسیار محتمل است.

وی گفت: کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی  به‌صورت روزانه در حال پایش و رصد وضعیت موجود هستند اما باتوجه به وسعت اراضی، امکان رصد لحظه به لحظه همه مناطق امکان‌پذیر نیست و نیاز به همکاری مردم بویژه ساکنان و کشاورزان روستاهای بخش مرکزی و ریگ داریم.

وی اظهارکرد: روستائیان منطقه به محض مشاهده دسته‌جات ملخ، از طریق  شماره تلفن ۰۷۷۳۳۱۴۴۲۰۳ به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان گناوه اطلاع‌رسانی کنند.

مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: در۲ سال اخیر این شهرستان با هجوم ملخ‌های صحرایی مواجه شد که برای مقابله با آن از انواع روش‌های سمپاشی زمینی و هوایی نظیر دستگاه‌های یو ال وی، سمپاش فرغونی، پشت تراکتوری و توربولاینر و هواپیما استفاده  شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است و  در ۲ سال اخیر کشاورزان و باغداران با هجوم ملخ‌ها به مزارع، باغ‌ها و نخیلات روبرو و متحمل خسارت شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار