تابناک- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جم از ایده ابتکاری مزارع سبز امید هلال با هدف توانمند سازی افراد فاقد شغل ، کم درآمد،رونق کسب کار و توسعه پایدار خبرداد.
کد خبر: ۹۵۶۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰ 17 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، یزدانی اظهارداشت: این ایده ابتکاری، محصول اتاق فکر تخصصی داوطلب در شهرستان جم است که مزارعی در زمینه پرورش مرغ بومی و تولید تخم مرغ راه اندازی می شود.تعداد در نظر گرفته شده در فاز اول اجرای طرح ،۱۰ مزرعه است که در بدو امر، آموزش صفر تا صد پرورش اصولی به همراه خرید مرغ یا جوجه و خوراک اولیه از محل تامین هزینه ها از سوی خیرین انجام می شود و به مدت یکسال مشاوره رایگان توسط کارشناس داوطلب و متخصص جهت افزایش تولید و جلوگیری از تلفات داده می شود.

وی افزود:افراد فاقد شغل و علاقه مند به این نوع کسب و کار شناسایی می شوند و پس از آموزش و تهیه مکان فیزیکی مناسب تعداد ۱۰۰ قطعه خریداری و در اختیار آنها گذاشته می شود که هزینه راه اندازی هر مزرعه شامل خرید مرغ،خوراک و لوازم اولیه مبلغ ۸ میلیون تومان است.

 یزدانی گفت: در سال ۱۴۰۰ که به نام سال تولید نامگذاری شده است تلاش خواهیم کرد که در زمینه توانمند سازی افراد و همچنین اشتغالزایی نقش موثری داشته باشیم .گفتنی است در این طرح ، واحد مسوولیت های اجتماعی شرکت پالایش گاز فجر جم به عنوان مشارکت کننده اصلی همکاری می کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار