استاندار بوشهر:
تابناک- استاندار بوشهر مانع‌تراشی در اجرا پروژه‌های تأمین آب شرب را ممنوع دانست و تأکید کرد: هیچ دستگاه اجرایی حق ندارد برای پروژه‌های تأمین آب شرب استان مانع تراشی کند.
کد خبر: ۹۷۱۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۱ 15 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست شورای آب استان بوشهر با بیان اینکه گذر از تابستان امسال نیاز به همکاری و مشارکت همگانی است اظهار داشت: مدیریت مصرف آب باید در دستور همه بخش‌ها و مشترکان قرار بگیرد و در این راستا قطع انشعابات غیر مجاز و خانه باغ‌ها در اولویت است.

وی باتأکید بر پیگیری قطع انشعابات غیرمجاز به‌ویژه خانه باغ‌ها گفت: هیچ اغماض و چشم‌پوشی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

استاندار بوشهر پایداری آب شرب استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برای پایداری آب شبکه آبرسانی در شهرها و روستاهای استان بوشهر طرح‌های مهم و متعددی در حال اجرا است که بخشی از آنها امسال وارد مدار بهره‌برداری و تولید می‌شود.

گراوند از اجرا شیرین‌سازی آب دریا برای تأمین آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاها با ظرفیت‌های مختلف در حال اجرا است که توسعه زیرساخت‌ها برای تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه وارد مدار شدن پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در مرکز استان بوشهر می‌تواند وضعیت آب در شهرها به یک پایداری مطلوب برساند تأکید کرد: 2 پروژه آب‌شیرین‌کن با ظرفیت بالا در بوشهر روند اجرایی آن تسریع یافته که تکمیل آنها می‌تواند تأمین آب استان را به یک پایداری قابل قبولی برساند.

استاندار بوشهر با اشاره به پروژه آب‌شیرین‌کن سیراف - جم و نقش آن در تأمین آب شهرها و روستاهای شهرستان جم تصریح کرد: لازم است در تسریع این پروژه همه ‌راهکارهای لازم مورد توجه قرار بگیرد تا مشکل آب آشامیدنی شهرستان جم برطرف شود.

گراوند بر توجه مدیران آب و فاضلاب در شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر به درخواست‌های مردم در شهرها و روستاها تأکید کرد و گفت: مدیران آب و فاضلاب در شهرهای استان بوشهر مکلف هستند به مطالبات و انتظارات مردم در شهرها و روستاها پاسخ دهند.

وی مانع‌تراشی در اجرا پروژه‌های تأمین آب شرب را ممنوع دانست و تأکید کرد: هیچ دستگاه اجرایی حق ندارد برای پروژه‌های تأمین آب شرب استان مانع تراشی کند.

استاندار بوشهر باتأکید بر توجه به آب پایدار در شهرها و روستاها تصریح کرد: موضوع انتخابات روی مسائل و مشکلات تأمین آب شرب استان تأثیری نخواهد گذاشت و تا زمانی که در بخش آب به پایداری اطمینان بخش برسیم جلسات و پیگیری‌ها با جدیت ادامه دارد.

گراوند استفاده پساب تصفیه فاضلاب برای آبیاری فضای سبز شهرها را یک ضرورت دانست و افزود: با توجه به اینکه طرح فاضلاب در سه شهر بوشهر، گناوه و دیلم اجرا شده استفاده از پساب تصفیه فاضلاب برای تأمین آب باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در تأمین آب در بخشی از نقاط استان بوشهر مشکلاتی وجود دارد تأکید کرد: با توجه به به وارد فصل گرما شده‌ایم باید برای خدمات‌رسانی به مردم و پایداری تأمین آب در شهرها و روستاها نباید از هیچ کوششی فروگذاری شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار