دبیرستاد انتخابات استان بوشهر:
تابناک- دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر، گفت: تمامی ۸۷۸شعبه در استان بوشهر راس ساعت ۷ همزمان با سراسر کشور آغاز بکار می‌کنند.
کد خبر: ۹۷۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۵ 18 June 2021

خسرو دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در بوشهر با بیان اینکه امروز ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰، رویداد بزرگ ملی را در پیش داریم و امیدواریم امروز مانند دیگر انتخابات مردم با حضور خود برگ زرینی بر تاریخ این مرز و بوم ثبت می‌کنند.

وی افزود: تمامی ۸۷۸شعبه در استان بوشهر راس ساعت ۷ همزمان با سراسر کشور آغاز بکار می‌کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: ۷۹۷هزارو ۹۵۱ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۸ هزارو ۴۳۸ نفر رای اولی هستند.

دهقانی تصریح کرد: افراد حین اخذ رای باید اصل شناسنامه و کد ملی خود را بهمراه داشته باشند و برای انتخابات شورای شهر بدلیل الکترونیکی برگزار شدن انتخابات حتما کد کاندیدای مورد نظر خود را به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه به شیوه نامه های شیوع بیماری کرونا در حین اخذ رای توجه می‌شود، خاطرنشان کرد: در این انتخابات علاوه بر سلامت انتخابات، سلامت مردم و رای دهندگان نیز حائز اهمیت است.

 مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری و دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت:  بر اساس بند سوم ماده ۲۹ قانون انتخابات شوراهای اسلامی از جمله شرایط رای دهندگان در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و روستاها؛ سکونت حد اقل یک سال در محل اخذ رای می باشد. 

 بر همین اساس  دست دستورالعمل اجرایی بند سوم ماده ۲۹ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور که از سوی رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور صادر و عینا توسط ستاد انتخابات کشور نیز به ستادهای انتخابات استانها و فرمانداری ها و بخشداری های سراسر کشور  ابلاغ گردیده است؛ اشخاص ذیل در شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت و همچنین روستاها حق رای دارند:

۱.  اشخاصی که در حوزه انتخابیه دارای اقامت دائم هستند

۲. اشخاصی که در اکثر روزهای هفته (حداقل ۴ روز ) ساکن ساکن حوزه انتخابیه هستند.

۳. اشخاصی که زن و یا فرزند آنها ساکن حوزه انتخابیه باشند؛ به شرطی که حداقل یک سال قبل از انتخابات ساکن حوزه انتخابی باشند.

۴.  اشخاصی که پدر و یا مادر آنها (افراد تحت تکفل) ساکن حوزه انتخابیه باشند با شرط مقرر دربند سوم.

۵.  اشخاصی که در حوزه انتخابیه دارای اموال غیر منقول از قبیل مسکن، زمین کشاورزی، باغ ویلا و ... هستند

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار