ظهور و بروز اراده ملی؛
تابناک- رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: مردم این استان ۴۶۱هزار و ۲۶۹ رای صحیح به صندوق‌های رای انداختند.
کد خبر: ۹۷۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵ 20 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، محمد تقی ایرانی اظهارداشت: میزان مشارکت مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر ۵۸ درصد اعلام شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی با کسب ۳۱۰هزار و ۴۵۹ رای برابر ۶۷.۳۳ درصد کل آرای ماخوذه صحیح را به خود اختصاص داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر اضافه کرد: همچنین محسن رضایی میرقائد نیز از مجموع آرا ماخوذه ۴۳هزار و ۰۶۹ رای برابر ۹.۳۲ درصد آرای مردم استان را بدست آورد.

وی ادامه داد: عبدالناصر همتی با ۳۲هزار و هشت رای ۶.۹۳ درصد و امیر حسین قاضی زاده هاشمی نیز با ۱۰ هزار و ۴۷۱ رای ۲.۲۷ درصد آرای ماخوذه استان بوشهر را به خود اختصاص داده اند.

ایرانی گفت: بیشترین مشارکت سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر به ترتیب با ۷۸ و ۷۷.۴ و ۷۶.۵ درصد متعلق به شهرستان‌های تنگستان و دیر و دشتی و کمترین مشارکت با ۴۲.۴ درصد مربوط به شهرستان کنگان است.

وی اضافه کرد: روز ۲۸ خرداد با حضور حماسی و پرشور و شعور مردم استان بوشهر به روزی ماندگار تبدیل شد.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر از ستادهای مردمی و حامیان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به دلیل قانونمنداری، رعایت اصول اولیه شهروندی و مسئولیت پذیری در قبال جامعه، برگ زرین دیگری بر افتخارات این مردم اضافه شد، تقدیر و تشکر کرد.

ایرانی با اشاره به برگزاری برخی گردهمایی ها و جشنهای پیروزی در استان افزود: در راستای حفظ سلامت مردم به دلیل قرار گرفتن پنج شهرستان استان بوشهر در وضعیت قرمز پرخطر کرونایی انتظار می‌رود این گردهمایی گسترده در شهرها صورت نگیرد.

وی بیان کرد: مردم خوشحال هستند از حماسه ای که ایجاد شده اما نباید این خوشحالی و برگزاری برخی تجمع‌ها باعث گسترش زنجیره انتقال ویروس کرونا شود و باید این فرصت داده شود تا در فضایی آرام و با رعایت پروتکل های بهداشتی بتوان این فضا را مدیریت کرد.

ایرانی تاکید کرد: ثبت کمترین تخلف از مهمترین شاخصه های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است و این موفقیت را مدیون همکاری مردم، عوامل اجرایی و نظارتی با رعایت قانون در استان هستیم.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: امروز رقابت‌ها به پایان رسیده و رفاقت، همدلی و انسجام آغاز شده و انتظار می‌رود این مسیر سرآغازی برای توسعه، آبادانی و رفاه مردم در کشور و استان بوشهر با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد باشد. 

ایرانی ادامه داد: با تبریک به جناب آقای رئیسی بعنوان رئیس جمهور منتخب ملت ایران امیدوارم دولت جدید با اجرایی نمودن شعارها و برنامه‌های ارائه شده خود بتواند رفاه، آسایش و امنیت بیشتری را برای این مردم فهیم و عزیز فراهم کند. 

شمار شعبه‌های اخذ رای در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در بوشهر نسبت به دوره گذشته با افزایش ۶ درصدی شامل ۶۸۰ شعبه ثابت و ۱۹۸ شعبه سیار بود.

شمار شعبه‌های اخذ رای برای انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز با ۱۰ درصد افزایش نسبت به دوره قبل ۹۱۷ شعبه بود.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر در شهر بوشهر در ۹۳ شعبه اخذ رای به صورت تمام الکترونیک برگزار شد.

 ۸۶۸ نامزد برای راه‌یافتن به شوراهای اسلامی شهر و ۲ هزار و ۶۱۴ نامزد برای تصدی کرسی‌های شوراهای روستایی استان بوشهر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

با هدف ایجاد نظم حداکثری و برگزاری انتخاباتی سالم ۲۵ هزار نفر از عوامل اجرایی، اعضای شعب، بازرس و ماموران نیروی انتظامی در برگزاری این رویداد مهم همکاری کردند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار