رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر:
تابناک- رئیس ستاد انتخاب استان بوشهر گفت: مشارکت مردم استان در انتخابات ۲۸ خرداد ۹ درصد بیشتر از میانگین کشوری بود.
کد خبر: ۹۷۲۴۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸ 20 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، محمد تقی ایرانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: مردم استان بوشهر با حضور پررنگ و حماسی خود برگ زرین دیگری بر افتخارات خود افزودند و در یک روز تاریخی با حضور پرشکوه; هوشمند و به هنگام؛ خاطره به یاد ماندنی دیگر  در اذهان ثبت کردند. رئیس ستاد انتخابات استان ضمن تشکر و قدر دانی از حضور ارزشمند مردم شریف استان در روز ۲۸ خرداد؛ از همه دست اندرکاران امر برگزاری انتخابات نیز تقدیر نمودند.  

 ایرانی در خصوص آمار انتخابات ۲۸ خرداد استان نیز اظهار داشت: مجموع آرای ماخوذه استان  ۴۶۱ هزار و ۲۶۹ رای بوده که مشارکت ۵۸ درصدی را نشان می دهد و از اینرو  نرخ مشارکت مردم استان بوشهر در انتخابات  ۹ درصد بیشتر از میانگین کشور بوده است. 

 ایرانی در خصوص میزان آرای نامزدهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در استان نیز بادآور شد: از مجموع ۴۶۱ هزار و ۲۶۹ رای ماخوذه در استان جناب آقای ابراهیم رئیسی با مجموع ۳۱۰ هزار و ۴۵۹ رای معادل ۶۷.۳۰ درصد را به خود اختصاص دادند و پس از وی جناب آقای محسن رضایی میرقائد با ۴۳ هزار و ۶۹ رای معادل ۹.۳۲ درصد؛ جناب آقای عبدالناصر همتی با ۳۲۰۰۸ رای معادل ۶.۹۳  درصد و جناب  آقای امیرحسین قاضی زاده هاشمی با ۱۰ هزار و ۱۴۷۱ رای معادل ۲.۲۷ درصد  قرار گرفتند.‌ 

رئیس ستاد انتخابات استان همچنین گفت: بیشترین درصد مشارکت در شهرستان های استان بوشهر مربوط به شهرستان تنگستان با ۷۷.۶ درصد بوده است.

 ایرانی میزان مشارکت سایر شهرستانها را نیز اینگونه برشمرد:   شهرستان دیر ۷۷ درصد؛  شهرستان دشتی ۷۶.۵ درصد؛ شهرستان جم ۷۴.۶ درصد؛ شهرستان دیلم ۶۶.۸ درصد؛ شهرستان دشتستان۶۰.۹ درصد؛ شهرستان بوشهر؛ ۴۷.۷ درصد؛ شهرستان عسلویه ۴۷.۱ درصد و شهرستان کنگان ۴۲.۴ درصد ؛ شهرستان گناوه ۵۲.۲ درصد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار