تابناک- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی استان بوشهر گفت: خیابان‌های "ایمان" و "میلاد" واقع در بلوار شهید دادمان شهر تهران به ترتیب به نام فایز دشتی و شهید نادر مهدوی از مفاخر این شهرستان نام‌گذاری شد.
کد خبر: ۹۷۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱ 21 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، حمید زارعی افزود: با پیشنهاد سید علی‌اکبر فاطمی نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها و مصوبه روز گذشته نشست شماره ۶۲ کمیسیون نام‌گذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران، شماری از معابر این شهر به نام مفاخر، مشاهیر و ادیبان استان بوشهر نام‌گذاری شد که در این راستا این ۲ خیابان به نام این چهره‌های برجسته شهرستان دشتی و استان بوشهر تغییر کرد.

وی افزود: فایر دشتی دوبیتی سرای روستای کردوان علیا از بخش کاکی شهرستان دشتی است که در قرن ۱۳ هجری خورشیدی به سال ۱۲۱۳ متولد و ۱۲۸۹ دار فانی را وداع گفت.

زارعی اضافه کرد: این شاعر برجسته دشتی پس از باباطاهر همدانی معروف‌ترین دوبیتی سرای ایران است و به جای اشعار عرفانی و معنوی باباطاهر، شعرهای خود را در ارتباط با عشق به پری و بیان سوز هجران سروده است.

وی ادامه داد: شهید نادر مهدوی متولد ۱۴ خرداد ۱۳۴۲ روستای بحیری شهرستان دشتی است که در تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۶۶ در دوران دفاع مقدس در درگیری با ناو و هلیکوپترهای آمریکایی در خلیج فارس به اسارت درآمد و روی عرشه ناو یو اس اس چندلر به زیر شکنجه سربازان آمریکایی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

زارعی اضافه کرد: وی در عملیات کربلای ۳ نیز که در ۱۱ شهریور ۶۵ منجر به فتح اسکله و پایانه نفتی الامیه عراق در دوران جنگ تحمیلی رژیم بعث صدام علیه جمهوری اسلامی ایران  شد، حضور داشت و با یاران و همرزمانش ضربات مهلکی و سنگینی به صادرات نفت عراق از طریق خلیج‌فارس وارد کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی بیان کرد: نام‌گذاری خیابان‌های پایتخت به نام مفاخر و بزرگان استان‌ها و شهرستان‌ها اقدامی ارزنده و شایسته از طرف کمیسیون نام‌گذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران است که علاوه بر معرفی و شناسایی آنها، باعث ترویج و گسترش فرهنگ منطقه دشتی نیز می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار