تابناک- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: پیگیری‌ها در جهت ارتقا منطقه کوهستانی تنگ باهوش و شاهزاده ابراهیم به منطقه حفاظت آغاز شده و با جدیت ادامه دارد.
کد خبر: ۹۷۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷ 25 June 2021

به گزارش خبرگراری تابناک از بوشهر، فرهاد قلی‌نژاد روز پنج‌شنبه در آیین نام‌گذاری خیابان محیط بان شهید محمدی در شهر کلمه بخش بوشکان شهرستان دشتستان افزود: منطقه کوهستانی تنگ باهوش و شاهزاده ابراهیم  از مناطق کوهستانی و زیستگاه‌های ارزشمند گونه‌های گیاهی و جانوری استان بوشهر هستند که به عنوان منطقه شکار ممنوع تحت حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارد.

وی بیان کرد: در راستای افزایش اقدام‌های حفاظتی و حفاظت اصولی‌تر و اختصاص بودجه و اعتبارات پیگیری ارتقا منطقه به عنوان منطقه حفاظت شده به صورت مستمر پیگیری و پرونده آن در جهت ارسال به شورای عالی محیط زیست  تکمیل شده  که به دلیل مخالفت سازمان صنعت و معدن و تجارت استان بوشهر این فرایند متوقف شده است.

قلی‌نژاد ادامه داد: دلیل مخالفت صنعت و معدن و تجارت استان موضوع فعالیت معدن در منطقه در سالهای آینده است در حالی که تاکنون معدنی در این منطقه فعال نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اهمیت حفاظت از زیستگاهها و میراث های طبیعی گفت: مناطق حفاظت شده آخرین بازمانده طبیعت بکر کشور بوده که اکنون فقط ۷ درصد مساحت استان تحت حفاظت است که با استاندارد ۱۰ درصد مناطق تحت حفاظت فاصله دارد.

وی گفت: نمی‌شود در تمام زیستگاه‌ها و مناطق بکر هم به دنبال معدن بود و اگر هم معدن نیاز باشد باید ضوابط و معیارهای زیست محیطی رعایت شود.

قلی نژاد بیان کرد: در حقیقت ۱۰ درصد مناطق حفاظت شده بانک ژن و میراث طبیعی استان برای نسل حاضر و نسل های آینده است.

وی افزود: بنابراین محیط زیست در حال پیگیری دریافت تاییدیه و تکمیل پرونده ارتقا منطقه شکار ممنوع تنگ باهوش و شاهزاده ابراهیم به منطقه حفاظت شده است.

منطقه تنگ باهوش و شاهزاده ابراهیم از زیستگاههای ارزشمند و زیستگاه انواع گونه‌های جانوری همانند کل و بز، پلنگ، کبک و تیهو است.

انتهای پیام/

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار