معاون استاندار بوشهر:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: کالای همراه ملوان که از مرز‌های رسمی و با مجوز رسمی وارد می‌شود قاچاق نیست و باید عنوان قاچاق از روی کالای ملوانی برداشته شود.
کد خبر: ۹۷۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱ 14 July 2021
به گزارش تابناک بوشهر، محمدتقی ایرانی در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود کالای ملوانی از مرز‌های قانونی و رسمی کشور بیان کرد: واژه نامانوس قاچاق باید از روی کالای همراه ملوان برداشته شود و باید بین این دو مقوله دور و جدا از هم، تفکیک قائل شد.
 
وی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی ناشی از بروز همه‌گیری کرونا و مشکلات پیش آمده از قبیل تحریم‌های ظالمانه و به منظور حمایت از معیشت ملوانان، لنج‌داران و مالکان شناور‌ها برای تحقق حقوق مرزنشینان، مدیریت ارشد استان بوشهر پیگیری‌های متعددی داشت تا از طریق ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان‌های مربوط مجوز مرحله نخست سفر شناور‌ها دریافت شود.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه ورود کالای همراه ملوان با شناور‌های سنتی با ظرفیت پایین‌تر از ۵۰۰ تن قانونی است، ادامه داد: بر اساس این مجوز هر شناور مجاز به واردات ۳۰ وانت کالای همراه ملوان بدون اعمال تشریفات رایج ترخیص کالا‌ها و رویه‌های رسمی است. همچنین طبق این مجوز مالکان، ناخدا و ملوانان شناور‌ها باید فقط بر اساس فهرست، ۹۷ قلم کالای اعلام شده مجاز را وارد کنند.
 
وی همچنین با اشاره به معضلات مرتبط با پدیده خودرو‌های شوتی و ابراز تاسف و تاثر خود از پیشامد‌های اخیر، عنوان کرد: به طور جدی اعلام می‌کنیم که بر اساس نظر تمامی اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و مصوبات شورای تأمین و مستند به مجوز‌های قانونی اخذ شده برای ورود کالا از محل ملوانی، جا به جایی گروه کالایی یاد شده در این استان بلامانع است.
 
جانشین رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر با اشاره به اینکه گمرک در دراز مدت باید سازوکار خود را برای گردش آزادانه کالا در بازار و مراکز اقتصادی استان ارائه کند، عنوان کرد:، چون جا به جایی و انتقال گروه کالایی یاد شده بر اساس فهرست مربوط و با مجوز رسمی دولت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور و از محل مبادی و مرز‌های رسمی است، مشمول هیچ‌گونه محدودیتی نیست و مسئولان حوزه انتظامی و قضائی این موضوع باید به این مورد توجه کنند.
 
وی گفت: امیدواریم با این اقدام فعالیت‌های مرتبط با نقل و انتقال کالا در استان بوشهر به حالت عادی درآید  و مشکلات پدیده‌ای به عنوان خودروی شوتی برچیده شود.
 
 ایرانی افزود: مجوز مرحله نخست سفر شناور‌های سفاری در قالب مجوز ورود کالای همراه ملوان برای شناور‌های سنتی با ظرفیت کمتر از ۵۰۰ تن امروز به ستاد نظارت گمرکات استان ابلاغ خواهد شد. بر اساس این مجوز، شناور‌هایی که هنوز مرحله سوم سفر خود را انجام نداده‌اند، تنها دو ماه فرصت دارند تا از این سهمیه استفاده کنند و سپس از مرحله نخست سفر امسال یا به اصطلاح مرحله چهارم بهره ببرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار