چهارمین صبحگاه مشترک ایمنی استان بوشهر روز شنبه با هدف تقدیر از نیروهای عملیاتی مدیریت برق برازجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۸۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱ 24 July 2021

 مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در این آیین گفت: این آئین در راستای تجلیل از ۶ نیروی اتفاقات و عملیات برق برازجان که درروزهای گذشته حین انجام کار گرمازده شده بودند برگزار شده است.

غلامرضا حشمتی افزود: خشکسالی بی سابقه در ۵۰ سال اخیر، کاهش بارندگی، کاهش آب ذخیره شده در پشت سدها و افزایش قابل توجه دما باعث شده تا صنعت برق امسال با کاهش تولید مواجه باشد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر استفاده گسترده از دستگاه‌های استخراج رمز ارز غیرمجاز از دیگر عواملی است که تامین برق مشترکان را با چالش‌هایی روبرو کرده است.

حشمتی اظهار کرد: در این راستا از نیمه دوم سال گذشته تاکنون ۲ هزار دستگاه استخراج رمز ارز در استان بوشهر کشف شده و بررسی‌ها برای کشف این دستگاه‌ها همچنان با جدیت در استان بوشهر ادامه دارد.

وی عنوان کرد: در ارتباط با کاهش خاموشی‏‌ها می‌طلبد مشترکان برای ۲ هفته پیش رو نهایت همکاری را در مصرف بهینه برق داشته باشند تا از اعمال مدیریت اضطراری بار پیشگیری شود.

حشمتی یادآور شد: با همکاری خوب بخش‌های صنعتی، کشاورزی، خانگی و اداره‌ها، مصرف برق استان در ساعت‌های پیک بار (ساعت ۱۲ تا ۱۸) به میزان ۱۰۰ مگاوات کاهش یافته و این اقدامی بزرگ برای جلوگیری از اعمال قطعی برق بوده است.

وی در ارتباط با اهمیت ایمنی خطاب به نیروهای عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: برق همان طور که خادم خوبی است به همین میزان می‌تواند خطر ساز باشد در همین راستا می طلبد هنگام انجام ماموریت نهایت توجه به ایمنی را به عنوان یک الزام لحاظ کرد.

حشمتی بیان کرد: در این شرایط می‌طلبد مردم با مصرف بهینه برق از دشواری و سنگینی بار نیروها در روزهای گرم تابستان بکاهند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: صنعت برق در استان نیروهای پرتلاش و سخت کوش دارد که در مسیر خدمت حتی از جان خود نیز گذشت می‌کنند.

ابراهیم رضایی ادامه داد: وزارت نیرو میزان بدهی قابل توجهی دارد و پرداخت این بدهی‌ها به عنوان یک اولویت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در سال‌هایی مانند امسال که وزارت نیرو با کمبود تولید مواجه است، می‌طلبد در حوزه تامین انرژی، ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار دشتستان گفت: آموزش و ایمنی از اولویت‌های مهم در حوزه ماموریت شرکت توزیع نیروی برق است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

فتح الله نوروزی افزود: با توجه به تلاش وافر صنعت برق برای تامین برق پایدار می‌طلبد هم استانی‌ها نیز با صرفه جویی در مصرف انرژی نهایت همکاری را با خادمان خود در صنعت برق داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار