معاون اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: عملیات ایمن سازی جاده کوهستانی دالکی - کُنارتخته در مسیر بوشهر - شیراز با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شد.
کد خبر: ۹۸۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 01 August 2021

عبدالکریم اخترشناس افزود: یکی از مهمترین و پرترافیک‌ترین محورهای شریانی ورودی و خروجی استان بوشهر به سمت استان فارس بزرگراه دالکی - کنارتخته است.

وی بیان کرد: بخشی از این محور شریانی در محدوده دالکی - کنارتخته با توجه به شرایط توپوگرافی محوری کوهستانی، دارای گردنه و پرتگاه است، ایمن سازی این محور در اولویت نخست و دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

اخترشناس اظهار کرد: با انجام ۲۵ کیلومتر روشنایی، ۱۳ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت و اجرای دیوار بتنی درجا به طول ۱۵ کیلومتر، محور دالکی - کنارتخته به محوری ایمن در استان بوشهر تبدیل شد.

وی یادآور شد: ایمن سازی محور دالکی - کنارتخته به طول ۳۰ کیلومتر با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شد.

اخترشناس ادامه داد: نگهداری مستمر از جمله مرمت، نصب علائم راهنمایی و رانندگی، خط کشی، لکه‌گیری آسفالت و نگهداری روشنایی و غیره در این محور همچنان انجام می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ایمن سازی و تعریض و بهسازی قطعه‌های اول و دوم جاده بردخون - دیر و ۲ قطعه در راه ارتباطی شهرستان دیلم به عامری به طول ۱۲ کیوملتر نیز در دست اجرا است.

وی تاخیر در تزریق اعتبارات و متغییر بودن قیمت مصالح را از جمله مهمترین مشکلات اجرای طرح‌های راهداری در استان بوشهر عنوان کرد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار