معاون استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر زیرساخت لازم را برای افزایش تخت بستری ویژه بیماران کرونایی دارد، اما با مشکل کمبود شدید نیروی درمانی روبروست.
کد خبر: ۹۸۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵ 01 August 2021

محمد تقی ایرانی افزود: با توجه به خستگی و فرسایش جسمی و روحی مدافعان سلامت، پزشکان بخش خصوصی براساس قسمی که یاد کرده‌اند به یاری مجموعه کارکنان درمان فعال در بخش دولتی این استان، بشتابند.

او افزود: در زمان حاضر این استان زیرساخت لازم را برای افزایش تخت بستری در اختیار دارد، اما با مشکل کمبود شدید نیرو روبه‌رو است.

معاون استاندار بوشهر ادامه داد: بستری ۷۴۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر، اضافه شدن روزانه ۲۰۰ بیمار به این آمار و ابتلای روزانه بیش از ۶۵۰ نفر در این دوره از شیوع و پاندمی در این استان بی سابقه بوده و موجب خستگی بیش از حد کادر درمان شده است.

ایرانی عنوان کرد: در صورت بی توجهی مردم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و متوقف نکردن کارخانه تولید بیمار، و از آن طرف فراهم نکردن زیرساخت‌های لازم در استان بوشهر برای خدمات رسانی به بیماران، احتمال افزایش مرگ و میر و بروز فاجعه دور از انتظار نیست.

او گفت: با توجه به سرعت انتشار ویروس و درگیری بیشتر مردم با بیماری انتظار است پزشکان بخش خصوصی، بسیج جامعه پزشکی، کارکنان بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح در استان و درمانگاه‌های بخش خصوصی مردم و مدافعان سلامت را یاری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر همچنین بر ضرورت رعایت اصول بهداشتی و پرهیز از هرگونه عادی انگاری از سوی مردم تاکید کرد.

براساس نقشه بندی کرونایی، ۹۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت قرمز کرونایی و ۱۰ درصد نیز در وضعیت نارنجی پرخطر قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار