با توزیع ۷۸ تن مرغ، کمبود این کالا در بازار استان بوشهر برطرف شد، هر چند قیمتش بالاتر رفته است.
کد خبر: ۹۸۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸ 01 August 2021

مرغ در دو - سه روز گذشته در بازار استان بوشهر کمیاب شده بود و گاه نیز با قیمتی بالاتر از مصوب به فروش می‌رسید.

امروز، اما مرغ وارد بازار شد تا کمبودی در این زمینه نباشد هر چند که قیمتش مقداری پرواز کرده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار ما، علت کمبود مرغ را در استان، از یک طرف کاهش ۵۰ درصدی کشتار در دو روز گذشته عنوان کرد و از طرف دیگر پرکشیدن مرغ به استان‌های همسایه، زیرا قیمتش آنجا بالاتر است.

احمد جهانگیرلو افزود: در حالی که مرغ در استان بوشهر ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان به دست مصرف کننده می‌رسید در استان‌های همسایه که با کمبود رو به رو هستند، تا ۴۰ هزار تومان فروخته می‌شد و به همین علت مرغ‌داران استان به هر طریق ممکن سعی می‌کردند محصولشان را به این استان‌ها بفرستند.

او ادامه داد: البته تا یک هفته پیش که روزانه ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تن مرغ در استان کشتار می‌شد که ۵۰ تا ۶۰ تن بیش از نیاز استان بود، مشکلی برای خروج مرغ از استان وجود نداشت و کمبودی در بازار به وجود نمی‌آمد، اما با توجه به گرما که باعث کاهش جوجه‌ریزی وافزایش تلفات شده است، در دو روز گذشته با کمبود مواجه شدیم

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: اکنون، اولویت ما تامین نیاز استان است و هم به مرغ‌داران این نکته تاکید شده و هم پلیس مراقب است که مرغ، بدون مجوز از استان خارج نشود.

جهانگیرلو گفت: البته در همین روزهایی که مرغ گرم کم بود، مرغ منجمد وجود داشت.

او بیان کرد: دیشب ۷۸ تن مرغ در استان کشتار شد که نیاز امروز استان را تامین می‌کند، و این روند ادامه خواهد داشت.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در همین حال تعیین قیمت مرغ را وظیفه سازمان صنعت معدن و تجارت دانست و دراین باره اظهار نظر نکرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار