امیر خسروانی ورزشکار دوومیدانی کار رده نابینایان و کم بینایان شهرستان گناوه و عضو تیم ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: با برنامه ریزی و تلاش مصصم به کسب خوش رنگ ترین مدال بازی‌های پارالمپیک توکیو هستم.
کد خبر: ۹۸۲۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵ 02 August 2021

این ورزشکار مستعد که در رشته پرش طول به عنوان تنها نماینده جمهوری اسلامی در این رویداد مهم ورزشی جهان شرکت می‌کند، روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت:  برای کسب سهمیه در پارالمپیک توکیو بیش از سه سال است که تلاش می‌کنم.

وی اظهارداشت: در این مدت شرایط خیلی سختی را در پیشرو داشتم و حتی همه هزینه‌هایی که در این چندسال خرج کردم‌ با جیب شخصی خودم‌ بوده است و فدراسیون و مسئولی هیچ گونه کمک و مساعدتی و حقوقی پرداخت نکرده و حتی تحت پوشش بیمه نیستم.
خسروانی که در مدت فعالیت ورزشی خود کارنامه درخشانی در  سطوح بین الملی دارد، اضافه کرد: سال‌ها است که با شرایط سخت  تمرین می‌کنم اما دریغ از اینکه مسئولی حمایت و پشتیبانی کند.

این ورزشکار گناوه‌ای گفت: تمرینات خود را به علت نبود زیرساخت های لازم از جمله پیست تارتان در شهر گناوه به ناچار در شیراز بدون هیچگونه حمایتی و تنها با جیب شخصی خود با مشکلات زیاد انجام دادم.

وی گفت: بدلیل استاندارد نبودن پیست دوومیدانی گناوه بارها دچار مصدومیت شدم و به  ناچار،  تمرینات خود را در شیراز با رنج دوری از خانواده و هزینه‌های سنگین ادامه دادم که جا دارد از خانواده خود و مربی خوبم  امیرمحمد صلح میرزایی تشکر ویژه کنم.

این ورزشکار جوان ۲۶ ساله پارالمپیکی ادامه داد:  از سال ٩٢ به  تیم ملی دعوت شدم و در چندین مسابقه بین المللی حضور یافتم که شرکت در بازی‌های ۲۰۱۳ آسیایی  جوانان در کشور مالزی نمونه ای از آن است و توانستم در ماده پرش طول ، مدال برنز کسب کنم.

                                                                                                                                       ورزشکار گناوه‌ای: مصصم به کسب مدال پارالمپیک توکیو هستم

خسروانی به بخش دیگری  از موفقیت‌های خود در سطوح بین المللی اشاره کرد و افزود: کسب مدال طلا در مسابقات کشورهای اسلامی ۲۰۱۷ در باکو،  مدال طلا و یک نقره در ماده پرش طول و  ۱۰۰ متر مسابقات جایزه بزرگ در سال ۲۰۱۷ در کشور چک ، مدال برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا  ۲۰۱۸، مدال طلای پرش طول و نقره ۱۰۰ متر مسابقات جهانی ۲۰۱۹ در کشور لهستان  به دست آوردن سهمیه پاراالمپیک توکیو و رنک ۲ جهان از عمده این موفقیت‌ها است.


وی گفت: با آمادگی کامل در بازی‌های پارالمپیک حضور می‌یابم و  زمان برگزاری رقابت خود ، ساعت پنج صبح هشتم شهریور به وقت ایران است که امیدوارم بتوانم با کسب خوش رنگ‌ترین مدال، دل مردم ایران  را شاد کنم.

رئیس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایانان گناوه گفت: امیر خسروانی ورزشکار مستعد این شهرستان با تلاش و زحمات زیاد خود سهمیه ورودی به پارالمپیک توکیو در رشته دوومیدانی و پرش طول با رکورد ۷.۲۲ متر و رنگ ۲ جهان را در اردوی تیم ملی به دست آورد.

مهرداد بیابانی افزود: این ورزشکار مستعد تنها نماینده استان بوشهر و کشور در رشته پرش طول و کلاس اف ۱۲ است که با تلاش و زحمات زیاد و هزینه‌های زیادی که از جیب خود خرج کرده است، توانست به پارالمپیک توکیو راه یابد.

وی بیان کرد: این شهرستان امکانات و زیرساخت‌های لازم برای تمرین و آمادگی ورزشکاران دوومیدانی کار نابینا و کم بینا که تاکنون مدال های رنگارنگی در میادین بین المللی بر گردن خود آویخته اند، ندارد.

وی گفت: پیست دو ومیدانی ۲ ورزشگاه شهرستان گناوه نامناسب است و حتی چاله پرشی طول در آنها وجود ندارد.

بیابانی بیان کرد: ورزشکاران دوومیدانی کار نابینایان و کم بینایان این شهرستان که در میادین بین المللی صاحب مدال های رنگارنگ شده اند، در شهرستان از کم ترین امکانات بهره مندند و به همین دلیل ناچار هستند برای تمرین و آمادگی خود به شهرهای برخوردار عزیمت کنند.

بازی‌های پارالمپیک از ۲ تا ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ در شهر توکیو برگزار خواهد شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار