دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر به ۷۹۶ نفر رسید.
کد خبر: ۹۸۳۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱ 03 August 2021

دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۷ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند که از این تعداد ابتلای ۱۰۳ مورد به کرونا مثبت، قطعی است.


وی با اشاره به اینکه اکنون ۶۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه می‌باشند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، ۲۳ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.


دکتر کشمیری درباره نتایج موارد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر که تا به امروز اعلام شده است، بیان کرد: متاسفانه امروز ۸ مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا ۲ آقا با ۷۷ و ۵۵ سال سن با سابقه بیماری زمینه‌ای سرطان، فشارخون و دیابت و ۲ آقا با ۸۰ و ۶۶ سال سن بدون سابقه بیماری و ۳ خانم با ۶۹، ۶۱ و ۶۹ سال سن با سابقه بیماری قلبی، فشار خون و دیابت ۱ خانم با ۳۲ سال سن بدون سابقه بیماری در استان بوشهر به ثبت رسید.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۱۵۰ بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۱۲۰ نفر از آن‌ها مثبت قطعی بوده ‎اند.


کشمیری افزود: تا کنون ۱۴۴۸ نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.


وی گفت: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۶۷۸۲۹ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم گفت: تا کنون ۱۸۲ هزار نفر از جمعیت استان، واکسن دریافت کرده اند که ازز این تعداد افزون بر ۳۰ هزار نفر هر دو دُز را دریافت کردند و به تدریج برای بقیه هم دُز دوم تزریق می‌شود.


خواجه ئیان با بیان اینکه مجموعا ۲۱۲ هزار دُز تا کنون واکسن تزریق شده افزود: در گروه سنی بالای ۶۰ سال ۸۱ درصد، و در گروه سنی بالای ۴۵ سال ۶۴ درصد واکسینه شده اند.


وی اضافه کرد: در حال حاضر گروه سنی ۴۵ تا ۵۰ سال در حال واکسنه شدن هستند که در روز‌های آینده گروه‌های سنی دیگر، بیمارن مزمن، که از طریق سایت سلامت ثبت نام کرده اند، بیماران دیابتی که انسولین تزریق می‌کنند، خبرنگاران، اساتید دانشگاه و حوزه و نیرو‌های انتظامی واکسینه می‌شوند.


خواجه ئیان بیان داشت:جمعیت بالای ۱۸ سال استان ۷۳۰ هزار نفر است که تا ۳ ماه آینده واکسیناسیون آن‌ها انجام می‌شود و با افزایش دو مرکز واکسیناسیون ظرفیت تزریق از ۷ هزار دُز در شرایط کونی به ۱۰ هزار دُز خواهد رسید.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از هم استانی در خواست کرد: واکسن به اندازه کافی موجود است پس دغدغه‌ای نداشته باشد؛ و در صورت وجود علائم کرونا نیز برای تزریق واکسن اقدام نکنند، زیرا این بیماری تشدید می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار