در سایه سکوت مسئولین ونمایندگان ایلام صورت گرفت :
به واقع می توان رونمایی از سند توسعه نفت وگاز اساان کرمانشاه را سند روسیاهی مسئولینی نامید که مهر شرمساری نشای از  ناتوانی آنان در صیانت از منافع مردم محروم استان ایلام تا ابد بر پشیانی اشان خودنمایی خواهد کرد. باید آن را سند به محاق رفتن توسعه استان و به یغما رفتن منابع خدادادی آن از سوی مسئولین وزرات نفت نام نهاد.
کد خبر: ۹۸۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴ 19 August 2021

تابناک ایلام ::استان ایلام به رغم برخورداری از منابع عظیم نفت وگاز همچنان پای توسعه آن چوبی است  !استانی که با وجود دارا بودن رتبه سوم وچهارم منابع درجا نفت وگاز ،اما در توسعه و به خدمت گرفتن این منابع در مسیر اشتغال و پیشرفت همه جانبه درجا می زند !

واین موضوع دلیلی جز انفعال مسئولین ونمایندگان فعلی و اداوار استان ما و مهمتر از همه چنبره استان همسایه بر مدیریت نفت وگاز استان در سایه سوء استفاده از صدارت چندین ساله بیژن زنگنه بر وزارت نفت رقم نخورده است ،مساله ای که این سالها بعنوان پاشنه آشیل توسعه استان ایلام بر پایه منابع نفت وگاز مطرح بوده است.

وگرنه دلیلی ندارد که استانی که بر دریایی از نفت وگاز خوابیده باشد ،اما جوانان آن جان عزیزشان را در جستجوی مشاغل کاذب در استان های توسعه یافته قربانی نموده ویا مردانش قوت خانواده هایشان را در سطل های زباله جستجو نماید !یا اینکه توسعه زیر ساخت های آن به رویایی دست نیافتنی برای مردمانش مبدل شود !

مردم ،رسانه ها،نخبگان وجوانان استان ایلام به یقین می دانند که توسعه وپیشرفت استان همسایه منافاتی با توسعه وپیشرفت استان ایلام ندارد ،اما این مساله به یک نگرانی بزرگ برای آنان مبدل شده که در سایه استیصال و سکوت مسئولین استان و غفلت نمایندگان آن ،منابع سرشار نفت وگاز ایلام به نردبان ترقی استان همسایه تبدیل شود.

چنانچه نمایندگان ومسئولین استان ایلام  در قبال مطالبه گری نخبگان ورسانه های استان مبنی بر انتقال دفتر نفت وگاز غرب کشور به استان و یا استقلال آن سکوت پیشه نمی کردند و با اتخاذ مواضع تند وجدی ،مانع از بنای دیوار توسعه استان همجوار بر منابع گازی باباگیر می شدند یا اینکه نمایندگان ما به جای شعار درمانی و یا تعامل با وزیر کرمانشاهی ،با استفاده از ابزار نظارتی وزیر را به مسلخ استیضاح می کشانیدند ،شاهد این حجم از اجحاف در حق مردم استان ایلام نمی بودیم !

این روزها استاندار کرمانشاه با افتخار از سند توسعه نفت وگاز این استان با سرمایه گذاری 46هزار میلیاردتومانی وزارت نفت از طریق احداث 1پالایشگاه گاز 2پتروشیمی و صنایع پایین دستی آن با اشتغال زایی 12هزار نفری رونمایی نموده است ،سندی که  منابع نفت وگاز استان محروم ایلام پشت قباله آن قرار گرفته است.

به واقع می توان رونمایی از سند توسعه نفت وگاز اساان کرمانشاه را سند روسیاهی مسئولینی نامید که مهر شرمساری ناشی  از  ناتوانی آنان در صیانت از منافع مردم محروم استان ایلام تا ابد بر پشیانی اشان خودنمایی خواهد کرد. باید آن را سند به محاق رفتن توسعه استان و به یغما رفتن منابع خدادادی آن از سوی مسئولین وزرات نفت نام نهاد.

از اینرو به مسئولین ونمایندگان استان هشدار می دهیم ،چنانچه سکوت ادامه دار آنان مسیر چپاول منابع ومنافع مردم استان را از سوی دیگران هموار نموده ودر این خصوص چاره اندیشی نکنند ،رسانه ها ودلسوزان استان ایلام نه تنها با استناد به ماده 295قانون مجازات اسلامی به خاطر ترک فعل از آنان شکایت خواهند کرد ،بلکه شکایت خود از بیژن زنگنه به خاطر افعالی که تضییع حقوق مردم استان را به دنبال داشته است حق محفوظ خود می دانند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ایلامی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
با سلام خاتم فلاحی که از وزیر دستور گرفته بود اوایل نمایندگیش خیلیم هیاهو کرد خودشو طرفداراش که ببینید تک نماینده ایلام چکار کرد ووووک...حالا چی شد کجاست خانم فلاحی چرا ایشان و طرفداراش سکوت کردن ...همان زمان خیلی از افکار عمومی بهشون گفتن زنگنه ادم سیاست مداریه به یه پاراف پای یه تقاضا نمیشه دفتر نمایندگی اورد ایلام ...دفتر نمایندگی که هیج نیامد منابعمون هم بردن .......
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
گاز قامشلو هم از ایلام نبرن صلوات!
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
به خدا خسته شدیم از بَس بر طبل دشمنی با وزیر و کرمانشاه کوبیدین!!!! به نظرم نباید به دنبال توجیه بی عرضگی نمایندگان فعلی و ادوار گذشته ایلام باشیم (چون در دولت آقای رییسی و تغییر وزیر نفت؛ دیگر نمی توان بی لیاقتی نمایندگان فعلی ایلام را به پای زنگنه نوشت)!!!!

ضمناً بایستی به دنبال توسعه استان های کُرد زبان با همدیگر باشیم!! عملاً تفرقه در سالیان گذشته باعث و بانی وضعیت کنونی در استان ایلام و استان های مجاور بوده!!!! پس لطفاً به جای نشر مطالب موهن، دیگر جاذبه های شهر و استانمان (اعم از فرهنگی، اقتصادی، طبیعی و ...) را به هموطنان معرفی نماییم تا بتوان مسیر توسعه ایلام را محکم تر به جلو حرکت داد!!! مطمئن باشین که اگر یک نفر غیر ایلامی به سایت تابناک مراجعه کنه، با دیدن این خبر، نه تنها دید خوبی به این سایت پیدا نمی کنه، بلکه عملاً در شکل گیری دیدش نسبت به مردم ایلام هم تاثیر می ذاره!!!!
ناشناس
|
France
|
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
باباگیر رو بردن هی هی هی! کاش نمی بردن هی هی!
سارا کجایی هی هی! جیغات کجا رفت هی هی!!
کورد ئیلامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
اینها همش شایعه رسانه ایه
ساراجون همان اوایل نمایندگی با یه جیغ و آقای ایرج مقدم سردبیر هزارتیشه با تشکیل کمپین مجازی گازو نفت ایلامو مستقل کردن،
این شایعه دشمنه
خخخ
ایرج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
دم آقای بیژن زنگنه گرم استان کرمانشاه با روستای ایلام هیچ وقت اشتراک ودوستی ندارد
مدیر پایگاه

ایلام سینه ستبر ایران است ،اگر همین بع زعم شما  روستای ایلام نبود ،الان شاید شما و امثال شما بعنوان مهاجر در حلبی آبادهای حاشیه تهران سیگار فروشی میکردید

ایرج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
نماینده فقط نمایندگان کرمانشاه و قصرشیرین که روی فلاحی رو کم کرد و نگذاشت یک وجب از خاک سومارمارو ببرند درود بشرفش
ایرج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
شایعه نیست بیچاره وزیرنفت جناب زنگنه کارو برا کرمانشاه درآورد درود به شرافتش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار